הותר לפרסום: פרקליטות מחוז חיפה הגישה אתמול כתב אישום נגד תושב אום אל-פחם, בן 38, המייחס לו עבירות של החזקה, נשיאה והובלת נשק, סיוע לשהייה בישראל שלא כחוק והלנה שלא כדין. זאת, לאחר שהיחידה המרכזית (ימ"ר) מחוז חוף בשיתוף פעולה עם השב"כ, צה"ל ומג"ב ניהלו בחודשים האחרונים חקירה סמויה אודות אירועי הברחת אמצעי לחימה, סחורות וכלי רכש גנובים דרך "שער פיראטי" שהוקם בגדר ההפרדה. כמו כן, חקירתם של חשודים נוספים, תושבי השטחים, נמשכת.

על פי החשד, הברחת אמצעי הלחימה והסחורות לשטח ישראל אירעה באזור אום אל-פחם. מהחקירה עולה כי תושב העיר השתלט על מקטע בגדר ההפרדה, הסמוכה לביתו, ובכך כל אדם שהיה מעוניין להיכנס דרך השער, שילם לו דמי מעבר. בנוסף, מחומרי החקירה עולה כי בתמורה לתשלום, עברו בפרצה שוהים בלתי חוקיים, כלי רכב גנובים, סחורות ואמצעי לחימה. זאת, כאשר החשוד הפעיל מספר תושבי השטחים שתפקידם היה לגבות את הכספים מאותם האנשים שהיו מעוניינים לעבור בפתח הגדר. 

בתוך כך, עולה כי החשוד הסתייע באותם שוהים בלתי חוקיים על מנת לבצע תצפיות על כוחות צה"ל והמשטרה שפעלו באוזר. זאת, בתמורה לתשלום שנע בין עשרות למאות שקלים. עם המעבר לחקירה גלויה, כוחות צה"ל ומג"ב עצרו שני תושבי הכפר ח'רבת א-טייבה, בני 18 ו-29 בחשד למעורבותם בפרשה, מהצד הפלסטיני של גדר ההפרדה. כמו כן, במהלך חודש אפרילה אחרון, עצרו בלשי ימ"ר שלושה תושבי אום אל-פחם בחשד למעורבות מהצד הישראלי של הגדר.

בית המשפט הצבאי בשומרון האריך את מעצרם של החשודים לבקשת המשטרה. כאמור, אתמול הגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום נגד תושב אום אל-פחם, בן 38, המייחס לו עבירות של החזקה, נשיאה והובלת נשק, סיוע לשהייה בישראל שלא כחוק והלנה שלא כדין. חקירתם של שני הפלסטינים, תושבי ח'רבת א-טייבה, נמשכת.