הפרשן המשפטי של חדשות 13, ברוך קרא, שוחח הבוקר (רביעי) עם אראל סג"ל בתוכניתו ב-103FM, והתייחס להתפתחויות בתיק 4000 בעקבות עדותו של עד המדינה שלמה פילבר.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

כשנשאל האם הוא מסכים שהסנגור בן צור הצליח להפריח את התזה שהפגישה נערכה בשבוע שבו מונה פילבר למנכ"ל משרד התקשורת, השיב קרא: "אני חושב שזה די ברור שאין הרבה אופציות אחרות, זו הסיבה שהפרקליטות החליטה סופית לבקש לתקן את כתב האישום, ולבקש שהפגישה הזו התקיימה לפני המינוי הפורמלי ב-7 ביוני 2015". 

"אני אישית אף פעם לא כיניתי את זה ראיית הזהב, היה לי פרסום שאני סופר גאה בו על ראיה סופר משמעותית חדשה שנמצאה בתיק, אמרתי שיש חוקרים שרואים בדבר הזה אקדח מעשן, זה נכון כך הם ראו בזה. צריך לזכור שהדבר הזה היה אחרי הגשת כתב האישום. זו ראיה חשובה כך ראו את זה כך התייחסו לזה זו ראיה משמעותית ביותר. מה שאתמול אמרתי זה שהיה הישג להגנה חד וחלק, כשסנגור מביא את עד המדינה לבוא ולהגיד התזה שאתה מציג בפניי, הסנגור, נשמעת לי יותר הגיונית עכשיו מאותה תזה שהמשטרה והרשות לניירות ערך שהציגו לי בזמן שאמת, זה נשמע לי יותר הגיוני עכשיו מה שאתה אומר", הוסיף. 

"אני רוצה להגיד לגבי הבלוק עצמו, דמיין לעצמך שיש לך דברים לעשות, יש לי כל מיני דברים לעשות, אני עושה טו דו ליסט, מה שקרה כשמביאים לו את אסופת המסמכים הללו במרץ 2020", המשיך קרא.

"אנחנו מדברים על החקירה במרץ 20, לאחר הגשת כתב האישום. אז הדבר הזה, אסופת המסמכים, שואלים אותו האם הדבר הזה מתאים לאותה פגישת הנחייה, כשאתה כבר שסיפרת לנו כבר ב-2018 בעדות עד המדינה והוא אומר שכן. ברגע שאתה מראה לו את הדבר הזה והוא אומר שכן, ברור שזו ראייה תומכת. היום הסניגור שעושה עובדה מצוינת מציע לו דבר אחר, וזה מתאים לפגישה שאתה קיימת שבוע אחרי זה, אני מניח שתהיה חקירה חוזרת", סיים קרא את דבריו.

סייעה בהכנת הידיעה, רעות מתתיהו ארגון 103fm