המשטרה תגיש היום (רביעי) הצהרת תובע החתומה על ידי הפרקליטות כנגד אילנה ספורטה חניה, תושבת אשקלון החשודה כמי שעומדת מאחורי מכתבי האיום ובהם קליעים חיים שנשלחו אל גילת בנט רעיית ראש הממשלה נפתלי בנט ואל בנם יוני.

חוקרי היחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 במשטרה וחוקרי השב"כ יחד עם הפרקליטות סבורים כי נוסח המכתבים שנשלחו נושאים עבירות של סחיטה באיומים, וזאת נוכח המשפט "אם לא תתפטר הכדור הזה יפגע בך" שכתבה על פי החשד במכתבים, מה שהגביר את המסוכנות ואפילו הכוונה לממש את האיום.

במשטרה ובפרקליטות נשענו על מעשה הרצח של יגאל עמיר ומכאן ראו את חומרת המעשים תוך מתן חשיבות עליונה למעצר מהיר של שולח המכתב ובמקרה הזה שולחת. גורמים במשטרה ציינו כי מדובר בחשודה, תומכת ימין נלהבת שלא מסתירה את שנאתה לראש הממשלה.

במסגרת החקירה עוכבו לחקירה מעורבים נוספים לכאורה, אולם בחקירה הוברר כי הסיוע שלהם נעשה בתום לב מבלי לדעת על כוונותיה של החשודה. גם בעלה של החשודה לא ידע דבר על מזימותיה של רעייתו ובמשטרה סבורים כי הוא לא קשור כלל לאירוע. 

אילנה ספורטה חניה (צילום: אבשלום ששוני)
אילנה ספורטה חניה (צילום: אבשלום ששוני)

נציין כי חקירת המשטרה החלה ביום חמישי, 26 באפריל, בעקבות דיווח שהתקבל על מכתב שנשלח אל רעיית ראש הממשלה ובתוכו קליעים.  "המכתב הראשון הגיע ב–25.4 ואנחנו מקבלים את המידע למחרת. שלושה ימים לאחר מכן ב–28.4 נשלח מכתב נוסף", מציין גורם המעורה בפרטים ומוסיף: "לא מדובר בסתם מכתבי איומים אלא במכתבים הנושאים עבירות של סחיטה באיומים ואירוע על רקע איום במעשה טרור תוך איום לחיסול ראש הממשלה".

היאחב"ל פתחה בחקירה סמויה ובמשטרה רואים את האירוע כחמור לנוכח העובדה שלאדם העומד מאחורי המעשה יש גישה לתחמושת חיה.  צוות החקירה ביאחב"ל ביצע פעולות חקירה סמויות ומורכבות תוך שיתוף פעולה עם יחידות מיוחדות כמו שב"כ וסייבר, והגיע די מהר למקור ממנו נשלחו המכתבים ולדרך שעברו - מה שהוביל אותם מהר מאד יחסית אל החשודה אילנה ספורטה חניה.

נציין כי למעריב נודע שהמכתבים נשלחו דרך הדואר, מה שאמור לסייע לחוקרים לאתר מצלמות אבטחה ולזהות דרכן את החשודה לכאורה. במשטרה ממשיכים לחפש ראיות נסיבתיות הקושרות אותה למעשה ונחשפים להתכתבויות ופרסומי שנאה שלה ברשתות החברתיות.

מהחקירה עלה כי החשודה ספורטה ניסתה להסתייע באחרים שלא ידעו על כוונותיה במטרה להשיג פרטים על כתובתה של גילת בנט רעיית ראש הממשלה. בהמשך נחשפו החוקרים לראייה מדעית שקשורה לכתב היד של החשודה על המעטפה. 

למרות שספורטה חניה נקטה באמצעי זהירות שלא היו מביישים את המתוחכמים שבעבריינים, מסתבר כי בסופו של דבר גם היא עשתה טעויות לרבות כתב יד על המעטפה.

בעבר שלחה החשודה מכתבים אל נבחרי ציבור אחרים לרבות היועץ המשפטי (יועמ"ש) לשעבר אביחי מנדלבליט וחלק מאותם המכתבים הגיעו לידי החוקרים, אז גם התחזק החשד נגדה לנוכח כתב היד שחזר על עצמו. 

 נזכיר כי המשטרה ביקשו מבית המשפט להאריך את מעצרה חמש פעמים עד להשלמת תיק החקירה הבוקר, בדרך להגשת כתב אישום נגדה ביום ראשון הקרוב על ידי פרקליטות מחוז המרכז.