משיחות של "מעריב" עם גורמים במערכת אכיפת החוק, משפטנים ועורכי דין, עולה כי למרות אמירותו הקשה והמקוממת, לכאורה, של יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, אין בה די כדי להעמידו לדין בגין הסתה להמרדה.

עמדה זו מתבססת, בן היתר, על התנצלותו, או לפחות הבהרתו המאוחרת של עודה, כמו גם על פי פסיקות עבר של בית המשפט. אותן פסיקות עסקו בעיקרן במפלגות ואישים פוליטיים וביסוסן הוא סעיף 7 א' לחוק יסוד הכנסת. על פי הסעיף בחוק, רשימת מועמדים לא תשתתף בבחירות לכנסת ולא יהיה אדם מועמד בבחירות לכנסת, אם יש במטרותיה או במעשיה של הרשימה או במעשיו של האדם, לרבות בהתבטאויותיו, לפי העניין, במפורש או במשתמע, אחד מאלה: שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית; הסתה לגזענות; תמיכה במאבק מזוין, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל.

על פי גורם משפטי, נראה שהבהרתו של איימן עודה בנוגע לדבריו, תעמוד לטובתו של יו"ר הרשימה המשותפת עם בחינת החומרים הסופיים על ידי הפרקליטות. בד ובבד, במערכת המשפטית קשובים למהלך הפרלמנטרי אותו מקדם חבר הכנסת שלמה קרעי, והוא החתמת 70 חברי כנסת על מנת להדיח את חבר הכנסת עודה. זאת, על פי הגורם המשפטי, מתוך הנחה שהיה ותוקדם יוזמה זו היא תגיע גם לערכאות משפטיות.