מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, עד המדינה במשפטו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, ממשיך הבוקר (שני) למסור את עדותו במסגרת הדיון בתיק 4,000. נתניהו עצמו הגיע גם הוא לדיון. התובעת יהודית תירוש ביקשה להגיש את תוכן חקירותיו של פילבר במשטרה, בעקבות הפערים, לטענתה, ביניהם לבין עדותו במשפט.

11:20: התובעת תירוש מראה שוב ושוב כיצד פילבר יצא מגדרו כדי לקדם את ענייני בזק. פילבר משיב בכל פעם שעשה זאת "כי נתניהו נתן לי משימה".

10:50: פילבר: "אחד התפקידים שלי היה להכות קצת בסוסים העצלים כדי שדברים יזוזו. הייתי קמב"ץ שתיאם בין כל גורמי המשרד כדי שלא יתבזבז סתם זמן".

10:25: תירוש מקריאה התכתבות בין פילבר לאלוביץ', בה אלוביץ' כתב "מתברר שיש בעיה גדולה להמתין ל-25. צריך בכל זאת למצוא פיתרון שיהיה במהלך השבוע", ופילבר ענה "אני לוחץ בכל הכוח". בדיון פילבר מסביר: הייתי אמור לצאת לחופשה והיה לנו חמישה-שישה ימי עבודה אז אני העלתי את התאריך. הוא הסביר שהתאריך לא התאים לבזק, הם רצו לסגור את המיזוג עד ה-23.6 והיא הייתה אמורה להיות בחתימת ראש הממשלה וזו הייתה סוגיה רגישה. העדפתי לחכות עם החתימה ושאני אכנס לראש הממשלה עם הדרישה לחתימה. כמו שאמרתי קיבלתי משימה ואני צריך לסיים אותה. זה שאני נוסע לחוץ לארץ לא יתקבל כתירוץ. הייתה בקשה של ראש הממשלה באופן אישי".

10:10: פילבר מספר על פגישתו עם שאול אלוביץ': "הרצון והמשימה שלי הייתה לשנות את כיוון הספינה לחלוטין. להעביר את מערכת היחסים עם חברת בזק מלעומתית של שיתוף פעולה. היה מאוד חשוב לי לגייס את מר אלוביץ' למצב הזה ולהבהיר לו שנפגשתי עם רוה"מ וקיבלתי ממנו בקשה, הנחיה לטפל בסוגיות ובטענות שלהם. הדגשתי בחקירה שלא נתתי לו שום תשובה אופרטיבית, אבל אמרתי לו שאני בא עם רצון טוב וניתן לכם את האוזן הקשבת והאפשרות לטפל, והכל היה תחת הכותרת של הפגישה עם ראש הממשלה וקיבלתי ממנו את בירכת הדרך וההנחיה וזה מה שאני מתכוון לעשות".

"נושא המיזוג עלה בוודאות וגם נרשם בסיכום דיון שהיה שם. נטפל בהפרדה המבנית, מיזוג ובסוגית המחירים. אמרתי לו שבנושא המחירים שהתבקשתי לבדוק על ידי ראש הממשלה לא יהיה שינוי. זה היה בלתי אפשרי בנסיבות הקיימות אז לעשות שינוי בנושא הזה. שמתי את זה מיד כנושא ראשון במסגרת הכנות. אבל אמרתי לו שכן נוכל לקדם ולטפל בסוגיות האחרות".

שאול אלוביץ' (צילום: שלו שלום/TPS)
שאול אלוביץ' (צילום: שלו שלום/TPS)

09:55: פילבר: "באופן כללי ראש הממשלה אמר לי, את שלוש הסוגיות האלה... ואמר לי לטפל בהם. ההבנה שלי הייתה קח את שלושת הנושאים האלה ותטפל בהם. ציטטתי את המשפט במדויק יותר מפעם אחת".

09:50: התובעת הקריאה תמלולים מהעימות בין פילבר לקהיר במהלך החקירה: "אני הגעתי לשם אחרי שהייתה לי פגישה עם ראש הממשלה בתחילת אותו שבוע שקיבלתי את התפקיד, שבו הוא אמר לי תשמע שאול אלוביץ' יש לו הרבה בעיות במשרד התקשורת, טפל בהם. מבחינתי שאני באתי לפגוש אותך, באתי בשליחות של ראש הממשלה לפגוש את הנציג של אלוביץ' זהו, זה היה ברית של גנבים, אנחנו באותו רגע היה ברור לנו שאנחנו שנינו שליחים של אותו... של אותם שני אנשים.

"דיברת איתי על עוד נושאים, הרבה נושאים של משרד התקשורת וטלפוניה ודברים אחרים, הצגת לי את זה בסקירה. אבל הנושא המרכזי היה שמה היה הנושא הזה, של חייבים לגמור את המיזוג, ואני העברתי לך את המסר הזה שאני קיבלתי את ההנחיה, אני מכיר את העניין, אני יודע אותו, אני יעשה אותו, אתה נתת לי את הפידבק החיובי שזה מה ששאול מצפה ומשם יצאנו לדרך, זה היה אחר כך היה, זה היה הפתיח לכל הפגישות שלנו אחר כך. לכל הקשר. אתה אמרת לי 'שאול וביבי חברים, אמרת לי את זה שם בצורה מאוד ברורה, אני גם אמרתי לך 'כן אני יודע, ראש הממשלה ביקש ממני לטפל'".

בנימין נתניהו בבית המשפט (צילום: עמית שאבי, פול)
בנימין נתניהו בבית המשפט (צילום: עמית שאבי, פול)

09:30: פילבר נשאל על פגישתו עם אלי קמיר: "הפגישה הייתה הבסיס ליחסים בין אלי קמיר. הוא הנציג של קבוצת בזק. היחסים היו לא פורמאליים. אצלו במשרד, בטלפון ובבתי קפה".

אלי קמיר (צילום: תומר יעקובסון)
אלי קמיר (צילום: תומר יעקובסון)

09:20: בפתח הדיון, התובעת יהודית תירוש התבטאה נגד פילבר: "העד מאשר את הדברים, אבל עם תוספות שיש בהן כדי לצבוע את הדברים באופן שונה".

כזכור, בשבוע שעבר אמר פילבר כי "באף מילה בחקירות שלי לא אמרתי מילה שהיא שקר", ופירט: "ראש הממשלה פנה לגלעד ארדן אחרי ישיבת ממשלה וביקש 'לראות איך עוזרים לאלוביץ'. מאז הוא החליט להתנכל לבזק. כנראה באחת השיחות הוא הזכיר את זה, היו שיחות קשות, ויכוחים בגלל שברגר התנכל לבזק. שמעתי שרצה להיות אחראי על רשות השידור, הרפורמה של התאגיד, היה ויכוח גדול, בהתחלה".