ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יגאל בן שלום, התייחס הערב (שישי) בראיון ל"אולפן שישי" לטענות שעלו בתחקיר "כלכליסט", לפיהן המשטרה השתמשה בתוכנות ריגול והאזנה כלפי אזרחים.

"הנרטיב שמנסים לייצר סביב העובדה שמשטרת ישראל משתמשת באמצעי האזנה כלפי אזרחים תמימים הוא לא אמין בעליל. אנחנו פועלים נגד עבריינים. אם אתה לא עבריין אני לא אכנס לטלפון שלך. סיימנו את הבדיקה שלנו, לא מצאנו אישוש אחד למה שנאמר בכתבה. פעלנו על פי חוק", אמר בן שלום.

על המקרה שתואר בתחקיר, לפיו המשטרה עקבה אחר שיחות של פעיל מחאה ומצאה כי הוא מקיים קשר רומנטי עם גברים, השיב: "אנחנו עסוקים כבר 72 שעות בלפתור חידה שאין לה סימוכין בשום מקום. לא מצאנו שום דבר שמחזק את כתב החידות הזה. "אנחנו לא פועלים כנגד מפגינים. אנחנו כן פועלים נגד כאלה שמתכננים לבצע פשע, זו חובתנו.

בהמשך נשאל בן שלום האם המשטרה השתמשה בתוכנות המדוברות נגד אנשי ציבור, והשיב: "הכלים הטכנולוגיים שלנו משמשים אותנו לפענוח וסיכול של עבירות פשע חמור. אם יש איש ציבור שחשוד בעבירות פשע חמור, אז אפשר להשתמש בהן. אני לא מתייחס לאיש ציבור כזה או אחר". לבסוף אישר בן שלום כי המשטרה מפעילה את המערכות המדוברות כמה עשרות פעמים בשנה.