פרקליט המדינה, עמית איסמן, הורה היום (שלישי) לפתוח מחדש את פרשת "סרסור הסוהרות" בכלא גלבוע. זאת, לאחר שסברו כי משום שלא עלה חדש בעדותו של מפקד הכלא, גונדר משנה פרדי בן שטרית, לא תפתח החקירה מחדש.

הבדיקה המחודשת לאירוע נבעה מעדותו של מפקד כלא גלבוע, שאישר את החשד לפיו גורמים בבית הסוהר העבירו סוהרות חיילות לידי אסירים ביטחוניים, לצרכים שונים וקידום מטרותיהם, במסגרת ההתנהלות בכלא. בן שטרית חשף במהלך עדותו בפני הוועדה הבודקת את בריחת האסירים מכלא גלבוע כי ידע על האירועים, עת כיהן כסגנו של נציב השב"ס הקודם, אשר וקנין.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, התייחס להחלטה וכתב בטוויטר: "מיד עם פרסום העדות החדשה בפרשיית הסוהרות בבית הסוהר גלבוע פניתי ליועמ״ש בהמלצה לפתוח את החקירה מחדש. בעקבות החלטתו נגבו עדויות חדשות ועתה הורה פרקליט המדינה לפתוח את החקירה מחדש ואני מברך על כך.‏לפעמים צריך לקחת נשימה עמוקה לספור עד עשר ופשוט לעשות את הדבר הנכון".

כזכור, הפרשה נחשפה לראשונה על ידי לירן לוי בערוץ 20, ובעבר התנהלה חקירה שנסגרה בהיעדר ראיות מספיקות, אך במסגרת אותה פרשה, אולצה קצינה בשירות לפרוש. 

עורכת הדין קרן ברק, המייצגת שתיים מהסוהרות, בהן חיילת, סיפרה בראיון ל"מעריב" מלפני כשבועיים כי "הפרשה התפוצצה לראשונה ביוני 2018, לאחר מכן, נפתחה חקירה ושלוש הסוהרות העידו. חקרו את מפקד הכלא, את סגנו ואת קצין המודיעין. לפרקליטות לקח שנתיים להודיע שהם סוגרים את התיק נגד המפקד הכלא מחוסר אשמה, ונגד סגנו וקצין המודיעין בהיעדר ראיות מספיקות".

היא הוסיפה: "קצין המודיעין הועמד לדין משמעתי, ומהמסמכים הרלוונטיים עולה שהדברים טויחו, כי הוא הודה בשיבוץ הסוהרות על פי בקשת האסיר, ושאמר לו שיירגע במעשיו והתנהגותן מולו", הוסיפה הפרקליטה, "אישה יודעת מתי מבצעים בה מעשים מגונים ועבירות מין - וזה היה חד משמעי. הוא לא שכב איתן, אבל נגע בהן, וביצע מעשים מגונים. הוא התחכך בהן, והעביר יד על הישבן שלהן". 

במסגרת פרשה זו, התלוננו ארבע חיילות על כך שהאסיר הביטחוני מחמוד עטאללה נהג להטריד אותן מינית. בשיחה עם וואלה!, סיפרה אחת מהן: "באחד המקרים ששמתי לו אזיקים ביציאה מהאגף, הוא נגע בי".