טלטלה בעולם הכדורגל: איש עסקים, בכיר בעולם הכדורגל, נעצר הבוקר (חמישי) יחד עם שבעה מעורבים נוספים, בהם אנשי עסקים נוספים, על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בחשד לביצוע עבירות הונאה בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים (מטבעות וירטואליים) בהיקפים של מאות מיליוני שקלים.

היום יובא החשוד לבית משפט השלום בראשון לציון, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו ומעצרם של חלק מהעצורים הנוספים, בהם גם רואה חשבון ובכירים בעולם הכלכלי, אחד מהם שימש בעבר כעד מדינה בפרשה כלכלית סוערת, שהתחוללה במדינה בשנים האחרונות.

מדובר בחקירה סמויה ארוכה ומורכבת, שהתנהלה במשך חודשים ארוכים והפכה הבוקר לגלויה, עת פשטו עשרות שוטרים ובלשים מהיאח"ה על בתיהם, משרדיהם ובתי העסק של שמונת העצורים ומספר מעוכבים נוספים, ביצעו בהם חיפושים ואספו ראיות ומוצגים, שיהוו בהמשך בסיס לתשתית החשדות נגדם. לאחר מעצרו של הבכיר, המשטרה פשטה על משרדי קבוצה מליגת העל.

ממידע שהגיע למשטרה עלה כי במהלך תקופה ממושכת ביצעו החשודים באופן שיטתי, ובמרכזם הבכיר בעולם הכדורגל, מעשי הונאה של משקיעים במספר מיזמים בתחום המטבעות הווירטואליים.

החשודים, כך עולה, כל אחד על פי חלקו, גרפו לכיסם בעקבות מעשיהם עשרות מיליוני שקלים, וזאת תוך שהם מציגים בפני הלקוחות מצגי שווא ומצרפים משקיעים פוטנציאליים לאחר ששכנעו אותם על ידי רווחים לכאורה. 

עד כה העלתה החקירה חשדות לקיום עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות לפי חוק הלבנת הון ועבירות לפי פקודת מס הכנסה. 

במהלך החקירה עלו חשדות נוספים נגד החשוד המרכזי בפרשה, המייחסים לו ביצוע, לכאורה, של עבירות מין ומוסר. חקירת הפרשה התנהלה בשיתוף פעולה של היאח"ה בלהב 433 במשטרה, רשות המסים, הרשות לניירות ערך, ובסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, יחד עם פרקליטות מחוז ת"א מיסוי וכלכלה.

נזכיר כי רק לאחרונה התלונן בכיר בעל חברה גדולה לניהול ארנקים דיגיטליים על איומים על חייו, בעקבות תלונה שהעלה אדם אשר טען כי מכשיר הטלפון שרכש הוחזר אליו ללא הנרתיק הדיגיטלי. לטענתו, נעלמו מחשבונו מאות אלפי שקלים.

החקירה החלה על בסיס תלונה של הנהג ועוזרו האישי של הבכיר וכן של מנהל החשבונות בחברה, שתחילה תבעו אותו באמצעות עו"ד אילן סופר על 18 מיליון ש"ח בגין עבירות ומעשים חמורים שנעשו ועל כך שהונה גם אותם.