בית משפט השלום בת"א גזר היום (רביעי) עונש של 15 חודשי מאסר על ליהיא מלכה בן דניאל, סייעת בגן הילדים "גן מתוק" בגבעתיים, שהורשעה על פי הודאתה בעבירות אלימות שביצעה כלפי פעוטות בגן בו עבדה. עוד נגזר עליה לשלם סכום בגובה של 30,000 שקל כפיצוי למשפחות הקורבנות, וכן נגזר עליה עונש של ומאסר על תנאי של חצי שנה. 

על אביבה דהן, הגננת "בגן מתוק" אשר הורשעה על פי הודאתה בעבירות תקיפה, נגזרו 16 חודשי מאסר בפועל ועונשים נלווים. אורנה אקבלי, אשר הודתה בסיוע לתקיפה ובית המשפט נמנע מהרשעתה, חויבה ב 180 שעות שירות לתועלת הציבור ותשלום פיצויים. גזר דינה של בתיה דניאלי, שהורשעה בעבירה של אי קיום חובת דיווח, טרם נגזר.  

כזכור, בשנת 2018 הוגשה תלונה במשטרה בחשד להתעללות בפעוטות בגן הילדים המדובר, בעקבותיה נעצרו הגננות והסייעות. הורי הילדים הפקידו בידי השוטרים סרטון ממצלמה שתיעדה חשד להתעללות בפעוטות. כבר בשלב הראשוני של החקירה, חמש החשודות החלו להטיח את ההאשמות אחת בשנייה. כך למעשה, כבר עם הגעתן, הן קשרו עצמן לחשדות הללו. 

פרט למלכה בן דניאל, כתב אישום הוגש נגד עוד שלוש נאשמות נוספות בפרשה: אביבה דהן, אורנה אקבלי ובתיה דניאלי, אשר במהלך התקופה הרלבנטית עבדו בגן ילדים "גן מתוק" בגבעתיים, המיועד לפעוטות בני חצי שנה – עד שלוש. מתוקף תפקידן ומפאת גיל הפעוטות היו הנאשמות אחראית לשלומם וחינוכם של הפעוטות. במסגרת הסדר טיעון הודתה הנאשמת בחמישה אישומים לפיהם פגעה ב-15 פעוטות שונים, בין היתר באמצעות השלכתם לעבר מזרנים, דריכה מכוונת על רגליהם, בעיטות, דחיפות והצמדת ראשם בכח למזרון.   

עו"ד עדי אורן מפרקליטות מחוז ת"א אמרה במהלך דיון הטיעונים לעונש כי הנאשמת עמדה על תוספת האכזריות במעשים בשל ביצועם סמוך לשעת השינה. בתוך העבירות תקיפה ביקשה התובעת במשפט לקבוע כי מעשי הנאשמת הם ברף הגבוה ביותר: "המעשים לא בוצעו בשל אבדן שליטה אלא כמעשי שגרה", הסבירה. 

במסגרת ההכרעה קבע בית המשפט כי "בטרם הדיון והכרעה לא ניתן להתעלם ממרכיבים של טרגדיה שעוטפים את ההליך. לא יכול להיות ספק בלבו של איש שהנאשמת על פי מאפייני האישיות שלה אינה מתאימה לשמש כסייעת בגן ילדים". עוד קבע בית המשפט כי "כבר כעת תיארו ההורים פגיעות שהתממשו בפועל ואשר נותנות אותותיהן על הפעוטות. כן שקלתי פוטנציאל הנזק הרב לפגיעה בנפשם הרכה".