סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, השופט אליהו ביטן, האריך היום (חמישי) את מעצרו של החשוד בעבירות ביטחוניות חמורות נגד המדינה במסגרת החקירה המתנהלת נגדו בשב"כ וימ"ר של מרחב נגב במשטרה. 

כזכור, אתמול הותר לפרסם את דבר קיומה של החקירה ומעצרו של החשוד, אם כי על כל פרטי החקירה, לרבות פרטי זהותו, יש עדיין צו איסור פרסום. כמו כן, השופטת דורית בונדה הורתה אמש לשחרר את החשוד מתנאי מעצר בית, אולם המשטרה ביקשה לעכב את הביצוע עד הבוקר ולהגיש ערר. בית המשפט המחוזי אימץ כאמור את הסכמת הצדדים, והאריך את מעצרו, כשהוא מציין כי על הפרקליטות לקבל החלטה עד מחר האם בכוונתה להגיש כתב אישום. אם לא תעשה זאת, ישוחרר החשוד בהתאם לתנאים שקבעה השופטת.

בחלק שהתקיים היום בדלתיים פתוחות, מתח השופט ביקורת עקיפה על המשטרה, ואמר: "נראה לי שמישהו לוקח אתכם באף למעלה לעצים והענפים והם חלשים. באופן כללי הסיפור לא מרשים. עליתם לשלושים אלף רגל. אני מציע להתחבר לקרקע המציאות. הכותרות טובות לשלבים הראשונים או לאינטרסים אחרים. העובדות ידועות לכם הרבה זמן. אם העובדות מאפשרות כתב אישום".

"תגישו כתב אישום התמונה הכוללת לא מאוד מרשימה. מיצתה את עצמה. לא נראה לי שיש כאן משהו דרמטי, שהצלנו את מדינת ישראל באופן משמעותי. את האמת מחפשים בזמן מעצר וגם לזה יש גבול. אנחנו באותה רמת חיפוש די הרבה זמן. עוד מאותו דבר לא מצדיק המשך המעצר", הוסיף.

בהחלטה שהתקבלה לאחר דיון בדלתיים סגורות, ציין השופט כי פרטי המקרה מוכרים לו עוד מהשלב שעסק בערר נגד ההחלטה למניעת מפגש בין החשוד לסנגורו. עוד הוא ציין כי המליץ לצדדים להסכים למעצר החשוד עד מחר, והנחה את הפרקליטות להגיש את הצהרת התובע בזמן הזה.