בעוד לפני הנישואין, רוב הזוגות טרודים בהכנות לקראת החתונה תוך תקווה ואמונה כי נישואיהם יאריכו ימים, רק מעטים דואגים להסדיר את ענייני הרכוש לפני החתונה באמצעות עריכת הסכם ממון. הזוגות שנמנעים מעריכת הסכם ממון לפני החתונה לרוב סבורים כי ההסכם נועד רק לבני זוג עתירי ממון ונכסים וכי הקשר הזוגי שלהם ישרוד ויאריך ימים.

 עם זאת, בחינת הסטטיסטיקה בנושא מלמדת כי זוג אחד מתוך שלושה זוגות שנישאו התגרש או צפוי להתגרש בעתיד, כך שמספר הזוגות הגרושים ממשיך לעלות בעקביות משנה לשנה, כאשר זוגות רבים לפתע מוצאים את עצמם בעיצומם של הליכי גירושין מורכבים, ממושכים ולרוב גם יקרים. גם משבר הקורונה נתן אותותיו במערכות יחסים זוגיות רבות לנוכח העובדה שזוגות רבים נאלצו להישאר יחדיו בבית למשך פרקי זמן ממושכים עקב הגבלות הממשלה, דבר שהציף אצלם לא פעם סכסוכים וחילוקי דעות שלעיתים אף הובילו לפרידה.

חתימה על הסכם ממון תקף ומחייב 
בני זוג שמעוניינים להסדיר את נושא חלוקת הרכוש במקרה של גירושין או פרידה, רשאים לערוך הסכם ממון שעשוי לחסוך להם התדיינות משפטית ממושכת ויקרה בסוגיית חלוקת הרכוש בעתיד. הסכם ממון הוא חוזה שנערך בכתב אשר עליו חותמים שני בני הזוג. את ההסכם ניתן לערוך לפני הנישואין, אחריהם וגם בין זוגות של ידועים בציבור ובין זוגות של בני זוג מאותו המין.
 
על פי רוב, הסכם ממון כולל שני חלקים, בעוד החלק הראשון מתייחס לאופן חלוקת הרכוש שצבר כל אחד מבני הזוג לפני הנישואים, החלק השני מתייחס לאופן חלוקת הרכוש שיצברו הצדדים אחרי שנישאו או החל ממועד תחילת חייהם המשותפים. חשוב לציין כי במסגרת ההסכם הצדדים יכולים לקבוע כיצד יחולק הרכוש ביניהם במהלך החיים המשותפים ולאחר הפרידה. ההסכם יכול להתייחס בין היתר למיטלטלין, נכסי נדל"ן, מתנות, כלי רכב, חסכונות, זכויות סוציאליות ועוד.

הסכם ממון מאפשר לבני הזוג ליהנות מוודאות כלכלית במהלך החיים המשותפים
עריכת הסכם ממון מאפשרת לצדדים ליהנות מוודאות כלכלית במהלך החיים המשותפים ולצמצם מאוד אפשרות של קשר זוגי ממניעים כלכליים. בכל הקשור לניהול הליכי גירושין, על פי רוב קיומו של הסכם ממון מפחית באופן משמעותי את עוצמתם והיקפם של סכסוכים ביחס לחלוקת הרכוש ותוך כך מסייע לצדדים לחסוך זמן וכסף.

לצורך עריכת הסכם ממון תקף ומחייב שיתאים בדיוק לצרכים של בני הזוג, כדאי לפנות לעורך דין מיומן ומקצועי שעוסק בתחום דיני המשפחה כעיסוק עיקרי, בעל ניסיון רב בעריכת הסכמי ממון. עורך דין מקצועי ומנוסה ידע כיצד לערוך את הסכם הממון כך שישקף באופן הטוב ביותר את רצון הצדדים. תוך כך, עורך הדין יסביר לבני הזוג את המשמעות המשפטית של כל אחד מסעיפי ההסכם ויוודא כי הם מודעים למלוא ההשלכות המשפטיות והכלכליות של ההסכמות ביניהם.

עורכת דין מקצועית ומנוסה בעריכת הסכמי ממון
עו"ד לירן פרידלנד בעלת יותר מ-30 שנות ניסיון, חברה בלשכת עורכי הדין החל משנת 1988, במהלך שנות עיסוקה בתחום דיני המשפחה זכתה להצלחות מקצועיות יוצאות דופן בניהול משפטי גירושין סבוכים ומורכבים. עורכת דין לירן פרידלנד בעלת ניסיון רב בעריכת הסכמי ממון, מעניקה לכלל לקוחות המשרד שירות משפטי ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, תוך מתן יחס אישי וליווי משפטי צמוד בהתאם לצורך.

לפני חתימה על הסכם הממון, עו"ד פרידלנד תיפגש עם שני בני הזוג, תסביר להם את משמעותו המשפטית והכלכלית של הסכם הממון עבורם ותעלה על הכתב את ההסכמות שגובשו בין בני הזוג. בהמשך, עו"ד לירן פרידלנד תערוך הסכם ממון שיבטא במדויק את ההסכמות בין הצדדים ויעניק להם הגנה על זכויותיהם וודאות פיננסית להמשך דרכם המשותפת.

פרטי התקשרות:
טלפון: 053-7429137
כתובת: רחוב אבן גבירול 57, תל אביב
אתר: https://www.lawguide.co.il/lawyers/751/2153/ 

הכתבה באדיבות אתר LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.