דרכון פורטוגלי הפך בשנים האחרונות למשאת נפשם של ישראלים רבים, כשבניגוד למדינות אחרות באיחוד האירופאי הדרכון הנכסף הוא בהישג יד, כמו גם כזה אשר לו זכאים מספר גבוה ביותר של ישראלים לאור המקורות של יהדות ספרד - בספרד ופורטוגל של היום.

כמו כן, אף על פי העלייה בביקוש ובמימוש הזכות שניתנה בשנת 2015 על ידי ממשלת פורטוגל לישראלים העומדים בקריטריונים, רבים מן הזכאים לא פועלים למימוש הזכות בשל היעדר בקיאות בפריבילגיות והיתרונות שיש לאותו נכס אישי, ועל כך נרחיב בכתבה שלפניכם.

לפניה ישירה אל משרד עורכי דין קדמי ושות', לחץ/י כאן

הוצאת דרכון פורטוגלי - כניסה לארה''ב ללא ויזה
אחד מהיתרונות הפשוטים אך הנוחים ביותר שנלווים לעצם הוצאת דרכון פורטוגלי שהוא למעשה דרכון אירופאי, היא היכולת להיכנס באופן חופשי לתוך תחומי ארצות הברית ללא צורך בוויזה או במסמכים נוספים, בדיוק כמו שזכאי לכך כל מי שבחר להוציא דרכון אירופאי אחר.
 
כלומר, לאור ההסכמים בין האיחוד האירופאי לארצות הברית, עומדת לאזרחי האיחוד האירופאי הזכות והיכולת להיכנס בצורה חופשית וללא תהליכי הנפקת ויזה (כפי שנאלצים לעבור אזרחי ישראל אשר לא מחזיקים בדרכון זר).
 
נוסף על כך, לאור העובדה שארצות הברית היא כיום המרכז הכלכלי והתרבותי של העולם, כמו גם כי הנפקת אותה ויזה כרוכה בתהליך אשר עלול לעלות אלפי שקלים, עצם הנפקת אזרחות פורטוגלית יכולה לחסוך את עלויות ההליך ולהצדיק בכך את המהלך כשלעצמו.

אזרחות פורטוגלית לילדים - מעתה ועד עולם
נדבך משמעותי במסגרת יתרונות הנפקת דרכון פורטוגלי הוא העובדה שילדיו (אשר ייוולדו לאחר קבלת אזרחות פורטוגלית) יהיו זכאים לקבלת האזרחות מתוקף ההחזקה של הוריהם. כמו כן גם ילדי אזרחים פורטוגלים שנולדו לפני קבלת האזרחות יהיו זכאים לקבל דרכון פורטוגלי בתנאים מסוימים.

כלומר, כפי שבישראל ילדיו של אזרח ישראלי מוכרים באופן אוטומטי כאזרחי המדינה, כך הדבר נכון גם בפורטוגל, כאשר כתוצאה מכך הנפקת אזרחות פורטוגלית יכולה להבטיח כי ילדיכם אשר טרם נולדו וגם אלו שנולדו אחרי קבלת האזרחות, יוכלו להנות מן המעמד של החזקה באזרחות אירופאית, כאשר ההשלכות והפריבילגיות הנלוות לכך ממשיכות הלאה בהתאם.

מחזיקים בדרכון פורטוגלי? אתם זכאים ללימודים מסובסדים באירופה
נוסף על כך, היתרון הגדול בעצם ההחזקה באזרחות פורטוגלית בטווח המיידי לא מסתכם רק בכניסה לארצות הברית ובהעברתה הלאה לצאצאים, אלא גם בזכותו של המחזיק בהם ליהנות מפריבילגיות והטבות שכעת הן בלעדיות לאזרחי היבשת הכחולה.

רוצה לומר, כאשר אתם מחזיקים בדרכון פורטוגלי, אתם יכולים לבצע מהלך לעבר מגורים באירופה כתושב קבע בכל שלל מדינות היבשת, כאשר המשמעות ממשיכה ומרחיקה לכת גם לכדי לימודים מסובסדים במגוון מדינות, כאשר חלקן אפילו מממנות את הלימודים באופן מלא.

נוסף על כך, כאשר אדם מחזיק באזרחות אירופאית בכלל ופורטוגלית בפרט, הוא זכאי להגיש מועמדות ובהתאם לקבל מגוון הטבות במסגרת יזמויות ומענקים, כאשר לאור זאת ניתן למנף משמעותית את הקריירה העסקית של בעל הדרכון, במיוחד אילו זה בוחר לרכוש נכסים או לבצע השקעות במדינות האיחוד האירופי.

עורך הדין רועי קדמי (צילום: אתר pass-portugal.co.il)
עורך הדין רועי קדמי (צילום: אתר pass-portugal.co.il)

לסיכום - הנפקת אזרחות פורטוגלית כנכס שיכול לשמש אתכם בטווח הקצר והארוך כאחד
כפי שניתן להבין מן הכתוב לעיל, לעצם הנפקת דרכון פורטוגלי יש מגוון רחב ועשיר של הטבות ופריבילגיות אשר משמשות את בעליו במישור העסקי, הלימודי, המשפחתי, כמו גם בענייני פנאי ותיירות, כאשר אותו נכס יכול לפתוח עבורו דלתות שאילולא אותו דרכון פתיחתן הייתה כרוכה במאמץ רב ובסימן שאלה שמרחף מעל הצלחת התהליך.

לכן, במידה והינכם זכאים על פי הגדרות ממשלת פורטוגל, לאור היותכם יהודים מעל גיל 18 יוצאי ספרד ובעלי שם משפחה מתאים לארכיוני הקהילה היהודית בספרד וכמובן ללא עבר ותיק פלילי - הנפקת דרכון פורטוגלי הוא תהליך אשר מהווה אוצר המונח לפתחו של כל זכאי, כאשר לא בטוח שזכות זו תעמוד לטובת הזכאים לעולם ועד.

עורך דין רוני קדמי בעל ניסיון רב בליווי של מאות ישראלים בקבלת אזרחות פורטוגלית. משרד עורכי דין קדמי ושות' מזמין אתכם לנצל את ההזדמנות ולממש את זכאותכם לקבלת אזרחות פורטוגלית בליווי צמוד של עורך דין מנוסה ומקצועי להוצאת דרכון פורטוגלי. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.