הבוקר (שני) החל מצעד הנחקרים שיגיעו אל משרדי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית במשטרה באשר למעורבותם בהפקתו, ניהולו וקיומו של אירוע הילולת הרשב"י במירון, שבמהלכו נספו 45 חוגגים.

חוקרי יחידת להב 433 עיכבו הבוקר שניים מהמנדסים שחתומים על אישורים הקשורים לאתר מירון. החוקרים הגיעו לבתיהם שלך מנהל הבטיחות ויועץ הבטיחות של האתר ועיכבו אותם לחקירה. כפי שפורסם במעריב, במשטרה מקדמים את החקירה ומצעד הנחקרים צפוי לכלול את כל אנשי המקצוע הקשורים לאישור מתחם מירון, כאשר השניים שעוכבו לחקירה הם הראשונים ברשימה מבין עשרות המעורבים. בהמשך ייחקרו גם אנשי עמותות ההקדש, ובעלי הקרקעות במתחם מירון האמונים על תפעול המקום.

בתום החקירה, שוחררו השניים למעצר בית למשך חמישה ימים בתנאים מגבילים.

הפרסום הבוקר במעריב על הכוונה לחקור את המהנדסים (צילום: מעריב אונליין)
הפרסום הבוקר במעריב על הכוונה לחקור את המהנדסים (צילום: מעריב אונליין)

מתחם הר מירון הוא מתחם מורכב למדי כאשר הקרקע נמצאת בבעלות שותפים רבים לרבות אנשים פרטיים, מועצות אזורית, מינהל מקרקעי ישראל ועמותות הקדש שאחראיות על ניהולו, ובעצם הן שעומדות מאחורי קיומו של אירוע הרשב"י. סביב ההילולה המתקיימת מדי שנה במירון מתגלגלים סכומים לא מבוטלים המחולקים בין גורמים רבים.

גורם בכיר במשטרה התייחס אתמול בשיחה עם "מעריב" לכך שזמן קצר לאחר האסון, גורמים רבים הפנו אצבע מאשימה אל עבר השוטרים שהיו בזירה. "המשטרה היא לא בעלת הקרקע ולא מפיקת האירוע. המקום במשך שנים נותר באותו מצב ואיש לא פעל לשינויים, למרות הכספים שזורמים להנהלת המקום. המשטרה מזערה את גודל האסון באופן מהותי ואת זה יכולה לבדוק רק ועדת חקירה ממלכתית. ישנה רמפת ברזל שעליה אירעה ההחלקה הטראגית ואיש לא העיר על מסוכנותה", ציין הגורם.

במקביל לחקירה שתנהל המשטרה, מתנהלת במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות חקירה באשר לאחריותה של המשטרה לאסון הכבד.