משפחת נתניהו הגישה היום (חמישי) כתב תביעה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, דורשת פיצוי כספי של 837 אלף ש"ח ופרסום התנצלות פומבית מפורטת ומתואמת, "בגין עוולות אזרחיות", לטענתם שביצע אולמרט כלפיהם.

בנימין, שרה ויאיר נתניהו, התובעים, מציינים כי פנו להליכים משפטיים בעקבות שני ראיונות אשר נתן אולמרט, האחד לעיתונאי גדי סוקניק בערוץ "דמוקרט טי. וי" והשני בתכנית "אופירה וברקוביץ'" בערוץ 12  בהם אמר כי "ראש הממשלה, רעייתו ובנו הם 'חולי נפש' הזקוקים לטיפול פסיכיאטרי".

"מה שלא בר שיקום זה מחלת הנפש של ראש הממשלה ושל אשתו ושל בנו. זה לא בר שיקום והדרך היחידה לשקם את המדינה זה להכניס אותם... ב... אגב, בתנאים רגילים ללא כל רופא פסיכיאטר שיש לו מצפון ואני מוכן להפגיש אותך עם לא מעט מדינאים שהיו אומרים שצריכים להוציא צו אשפוז גם לו לה וגם לבן וכולי... הם כולם אנשים חולים", אמר אולמרט בראיון לסוקניק בחודש אפריל.

"תביעה זו מוגשת בגין עוולות אזרחיות שביצע הנתבע כלפי התובעים, באופן מתועב וציני, חוזר ונשנה, והכל מתוך כוונה להשפילם, לבזותם, לעשותם מטרה ללעג ולבוז בעני הציבור ולפגוע במשרותיהם ובמשלח ידם באמצעות אמירת כזבים במפגיע, שהוא יודע שאין בהם אמת", נכתב בתביעה.

משפחת נתניהו, אשר מכנה את עצמה כמי ש"אינה ששה אלי קרב", מאשימה את אולמרט ב"קנאה, תסכול עמוק, זדון ורשעות לשמה", זאת מכיוון ש"זמן מה לאחר שסיים לרצות את עונשו בכלא, החל הנתבע בניסיונותיו האובססיביים לפגוע בתובעים. הנתבע פירש את הבלגתם של התובעים כחולשה והחריף את הנאצות וההכפשות כלפיהם, עד שחצה כל קו אדום אפשרי". 

אולמרט הגיב לדברים, באומרו כי "אני משועשע מחבורת המופרעים".