התפתחות משמעותית הקשורה בעקיפין לפרשת אונס הקטינה במלונית הקורונה ביפו. הצוות שניהל את החקירה גיבש מסמך ובו ציין שני צעירים נוספים, קטינים, החשודים בקיום יחסי מין עם הקטינה. משמע, כי השניים חשודים לכאורה בעבירות אונס בשל גילה של קורבן העבירות.

במשטרה החלו בחקירת האירועים האמורים ובימים הקרובים יזומנו שני החשודים לחקירה באזהרה. כל זאת בכפוף ובצמוד לאישור מהפרקליטות.

כזכור, במסגרת הפרשה המרכזית הוגש כתב אישום נגד ירין שרף, בגין בעילה אסורה בהסכמה, אולם החלטה זו הובילה לתרעומת קשה וביקורת ציבורית נוקבת אשר דרשה להאשים את שרף בעבירת אונס כפי המצוין בחוק.

כידוע, מדובר בקטינה בת 13 שעניין ההסכמה לקיום יחסי מין אינה אמורה להוות משקל בהתייחס לעבירה החמורה.

ירין שרף - החשוד באונס במלונית הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)
ירין שרף - החשוד באונס במלונית הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)

באופן חריג, הוחזר התיק לבחינה מחודשת של המשנה לפרקליט המדינה שהנחה את המשטרה לבצע מספר השלמות חקירה לרבות כך שחוקרת ילדים תגבה עדות נוספת מהקטינה, זאת במטרה לשפר את ההתרשמות לגבי כפי שהונחה בתיק.

אלא, שלמעריב נודע כי במסגרת החקירה וגביית עדויות נחשפו החוקרים לשני צעירים נוספים, שלכאורה קיימו יחסי מין עם הקורבן, אחד מהם לפחות במסגרת השהות במלונית הקורונה.

שמו של אחד המעורבים נקשר באמצעות עדות שמיעה, כך עלה, ושמו של האחר מעדות ראשונה שקיבלה ביסוס בהמשך החקירה. אולם, משיקולי חקירה ועל מנת להביא לסיום החקירה כנגד שרף, לא ניהלו החוקרים חקירה נוספת כנגד שני הקטינים שגם לגביהם עולה חשד לכאורה לביצוע עבירות אונס, גם אם היחסים התקיימו ככל הנראה בהסכמה. אירוע אחד מתואר בחומרי החקירה כ"סטוץ" ואילו האירוע השני קשור למערכת יחסים ממושכת יותר.

נדגיש, כי מדובר בחשדות בלבד והמשטרה עושה ככל שעל ידה לחקור את הקטינים באזהרה ולבחון מול הפרקליטות כיצד לנהוג בעניינם.

נציין כי כבר באחד הדיונים הראשונים בבית המשפט ניסה פרקליטו של שרף עו"ד ניר דוד, לטעון כי קיום יחסי המין במלונית לא היה דבר חריג לכאורה, אולם דבריו זכו לביקורת שהופנתה כלפיו.

עתה טוען עו"ד ניר דוד כי "מדובר בפרשה חמורה שמשום מה ערכה הפרדה בלתי מובנת בין עבירות שיוחסו למרשי לבין עבירות שטרם נחקרו והוצפו במהלך החקירה. אנהל את עניינו של מרשי בבית המשפט במטרה שלא לפגוע בקורבן ובחקירת המשטרה".

ד''ר עו''ד ניר דוד (צילום: ללא קרדיט)
ד''ר עו''ד ניר דוד (צילום: ללא קרדיט)