הפרקליטות הגישה הבוקר (שני) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד החשודים בביצוע הרצח בכביש 6, סמוך למחלף נחשונים, בתאריך 28 בדצמבר 2020. כתב האישום הוגש נגד חמישה בני משפחה: מואמן אזברגה (21), אנס אזברגה (24), חסן אזברגה (28), מוחמד אזברגה (24) ועומר אזברגה (30) בגין רצח בנסיבות מחמירות בצוותא של עמר אבו צעלוק ז"ל (15), ניסיון רצח בצוותא, חבלה בנסיבות מחמירות, נשיאת נשק ותחמושת בצוותא, קשירת קשר לביצוע פשע, השמדת ראיות בצוותא וכן שיבוש הליכי משפט בצוותא. בנוסף, מואשם עומר אזברגה גם בהפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו ומעשי פזיזות ורשלנות.

פענוח הרצח בכביש 6, קרדיט: דוברות המשטרה

על פי כתב האישום, אביהם של שניים מהנאשמים, סלמאן, נרצח בבוקרו של אותו היום, ובני המשפחה חשדו בבני משפחת אבו צעלוק באחריות לביצוע הרצח. הנאשמים קשרו קשר להוציא לפועל את תכנית הרצח ולשם כך הצטיידו בטלפונים סלולריים, מכשירי קשר, כלי נשק, תחמושת ורכבים רבים. 

במקביל, בני משפחת אבו צעלוק הסכימו להצעת המשטרה לעזוב באופן זמני את מתחם מגורי המשפחה בלוד בשל החשש מנקמת דם. בני משפחת אבו צעלוק נסעו לכפר קאסם בארבעה רכבים, מלווים בשלוש ניידות משטרה. בתוך כך, לבני משפחת אזברגה נודע דבר התכנית של בני משפחת אבו צעלוק לעזוב לכיוון כפר קאסם. 

כתב האישום מצביע על כך שעומר אזברגה ארב לשיירת משפחת אבו צעלוק והמשטרה בצומת גינתון והעביר על כך דיווחים ליתר שותפיו לפשע. בנוסף, הוא ניסה להתקרב לשיירה בנסיעתה בכביש, מה שעורר את חשדם של השוטרים אשר ניסו לעצור אותו. הוא נסע בחזרה למתחם המשפחה בלוד, כאשר אחת הניידות רודפת אחריו - שם החלה התקהלות של מאות בני אדם שמנעו מהמשטרה לעצור אותו. 

זירת הירי בכביש 6, צילום אלון חכמון

באותו זמן הגיעו שלושת הרכבים אחרים של בני משפחת אזברגה למקום החיסול, ניגחו את רכבם של בני משפחת אבו צעלוק וירו לעברם לפחות 13 כדורים. מהירי נהרג כאמור עומר אבו צעלוק, קטין בן 15, וכן נפצע בן משפחה נוסף באורח אנוש. הנאשמים ברחו לכיוון קלנסווה, שם הציתו את אחד הרכבים, ולאחר מכן חזרו לאשדוד. 

בבקשה למעצר עד תום ההליכים ציינו מגישי כתב האישום, עוה"ד שרה טל והינד נבאלסי כי "מסוכנותם של המשיבים מתעצמת נוכח העובדה שמדובר ברצח שתוכנן בקפידה, מתוך מניע של נקמת דם בשל סכסוך בין משפחות ועל רקע רצח סלמאן וניסיון לרצוח ללא הבחנה, מספר בני משפחה יריבה לרבות קטינים וקטינות. עוד יצוין כי תפקודם של המשיבים בהוצאת תכנית הרצח לפועל היה כחוליית לוחמים משומנת אשר לא בחלה באמצעים, פעלה בנחישות ובתעוזה וירתה לעבר השיירה בנשק חם, בשעות הבוקר, בכבישים ראשיים תוך סיכון כל משתמשי הדרך. המשיבים פעלו בתכנון רב משתתפים והוציאו לפועל את תכנית הרצח תוך שעות ספורות לאחר שנודע להם על מותו של סלמאן. המשיבים התארגנו והצטיידו בזמן קצר, במספר כלי רכב, כלי נשק ומכשירי קשר כדי לממש את תכנית הרצח בכל מחיר, גם ביודעם שהשיירה לוותה על ידי משטרת ישראל ופעלו בתעוזה וללא כל מורא מפני החוק".