במקרים רבים, אנשים נורמטיביים שמחזיקים בעבודה קבועה, משלמים מיסים ותורמים את חלקם לחברה נתקלים לראשונה במערכת אכיפת החוק כאשר הם נתפסים על ידי נציגי המשטרה במהלך שימוש או החזקה בסמים קלים דוגמת קנאביס וחשיש. לרוב כאשר מדובר באדם ללא עבר פלילי, בשל אינטרסים של היעדר עניין ציבורי ושיקולים מערכתיים נוספים, התביעה המשטרתית מסתפקת בענישה קלה שתכליתה למנוע את הישנות העבירות.

חזקת שימוש עצמי על פי פקודת הסמים המסוכנים
חשוב לציין כי על פי פקודת הסמים המסוכנים החזקה ושימוש בסמים מסוג קנאביס וחשיש עד משקל של 15 גרם מקימה חזקה של שימוש עצמי. אם נתפסה כמות גדולה יותר של סם, החזקה היא כי מדובר בכמות שאינה מיועדת לצריכה עצמית ולכן החשוד או הנאשם נדרשים להפריך הנחה זו לצורך סתירת החזקה שבפקודה כאמור. בהקשר זה חשוב לציין כי העונשים בגין ביצוע עבירות סמים משתנים לפי חומרת העבירה ויכולים לנוע בין קנס ורישום פלילי ועד לתקופות ממושכות של מאסר בפועל.

בעוד המשטרה לעיתים מגלה סלחנות מסוימת בעבירות של שימוש והחזקה בסמים, במקרים של עבירות סחר בסמים הגישה היא שונה לחלוטין. עבירות סחר בסמים נחשבות לחמורות והעונשים בגינן עלולים להיות כבדים ביותר.
 
במקרים רבים, אנשים נורמטיביים שאינם מורגלים בחקירות משטרה, חשדות ואישומים פליליים, עלולים להזדרז ולהודות בביצוע עבירות של החזקה, שימוש ואף סחר בסמים בחקירתם במשטרה. זאת מתוך תקווה כי הודאתם תסייע להם לסיים במהרה את ההליך הפלילי ותוביל להפחתת העונש שיקבלו בסופו של דבר. 

ויתור על ייצוג משפטי עלול לפגוע קשות בחשוד
חשוב להבהיר כי ויתור על ייצוג משפטי במקרים של חשד בביצוע עבירות סמים עלול לפגוע קשות בכל חשוד ובמיוחד בחשוד שאינו מכיר את ההליך הפלילי לעומק. על כן, בכל מקרה שבו מתעורר חשד לביצוע עבירות סמים, חשוב מאוד שהחשוד יפנה בהקדם האפשרי לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום עבירות הסמים אשר מכיר את ההליך הפלילי היטב ומחזיק בידע הדרוש לצורך מתן ייעוץ ביחס להתנהלות חוקית ונכונה במעמד החקירה במשטרה.

במקרים רבים קבלת ייעוץ משפטי מעורך דין מנוסה שעוסק בתחום עבירות הסמים לפני החקירה במשטרה עשויה להשפיע על תוצאת ההליך. השלב שבו עורך הדין מלווה את החשוד בהליך החקירה הוא משמעותי ולכן לעיתים עשוי להכריע את גורל התיק כולו כמו גם את חומרת האישומים שייוחסו לחשוד אם יוגש נגדו כתב אישום. קבלת ייצוג משפטי בהקדם האפשרי תסייע לחשוד להגן על עצמו ועל האינטרסים שלו במשטרה ובהמשך ההליך הפלילי.

עורכת הדין מורן פינטו-וייס (צילום: עידן מעוז)
עורכת הדין מורן פינטו-וייס (צילום: עידן מעוז)

מתן ייצוג משפטי מקצועי ואישי תוך שמירה על דיסקרטיות
עורכת הדין מורן פינטו-וייס, מתמקצעת בתחום המשפט הפלילי לרבות ליטיגציה בבתי המשפט. עורכת הדין פינטו-וייס סיימה את התמחותה במחלקה לעבירות צווארון לבן בפרקליטות המדינה, היא חברה בוועדה לעניינים פליליים, עסקה ועוסקת בתיקים פליליים מתוקשרים של בכירים במגזר הפרטי והציבורי. 

עורכת הדין מורן פינטו-וייס מאמינה כי לצורך מניעת הישנות של עבירות, חשוב להבין מה היו בעיות הרקע שהובילו לביצוען. על כן, עורכת הדין מציעה ללקוחות משרדה ערך מוסף בדמות הנעה לפעולה ומציאת פתרונות לבעיות חברתיות, כלכליות ואף רפואיות.  

עורכת הדין מורן פינטו-וייס דוגלת במתן ייצוג משפטי מקצועי, איכותי ואישי ללקוחותיה תוך מציאת פתרונות משפטיים יצירתיים לצורך קידום האינטרסים של כל אחד מהם בהתאם לדינים הרלבנטיים ולפסיקה העדכנית של בתי המשפט. צוות המשרד מלווה את הלקוחות לאורך כל שלבי ההליך הפלילי, משלב החקירה, דרך הליך השימוע וההליך הפלילי ברגישות, מקצועיות ומסירות.

הידע המקצועי והניסיון הרב של עורכת דין מורן פינטו-וייס מאפשרים לה להעניק ללקוחות המשרד שירות אישי ומקצועי, תוך התחשבות מלאה ברצון הלקוח ושמירה מרבית על פרטיותו לאורך כל הטיפול בתיק.

משרד עו"ד מורן פינטו וייס - רח' היצירה 3 רמת גן טלפון 053-7429091

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.