סעיף 1 לחוק הירושה קובע כי במותו של אדם עיזבונו עובר ליורשיו. סעיף 2 לחוק מוסיף כי יורשיו של אדם יהיו על פי דין או על פי צוואה כאשר במקרה שבו לא נערכה צוואה, הורשה על פי דין תתבצע על פי סדר הקדימות הקבוע בחוק. יובהר כי יורשיו של אדם על פי דין הם בן הזוג וקרובי משפחתו ובמקרה שבו אדם לא הותיר אחריו בן זוג או קרובי משפחה, לפי סעיף 17 לחוק, המדינה היא זו שתירש את רכושו הנפטר.

במדינת ישראל המצווה נהנה מחופש מוחלט לצוות, ותוך כך הוא חופשי לצוות את כל רכושו או חלק ממנו לכל אדם שבו יחפוץ וזאת בין אם מדובר באדם שהיה אמור לרשת אותו על פי דין ובין אם מדובר באדם אחר שאין לו כל קשר משפחתי אליו. חוק הירושה קובע מספר אפשרויות לעריכת צוואה שתהיה תקפה ומחייבת לאחר פטירתו של המצווה. בכפוף לתנאים הקבועים בחוק ניתן לערוך צוואה תקפה ומחייבת בכתב יד, בעדים, בפני רשות או בעל פה.

קבלת צו ירושה או צו קיום צוואה, התנגדויות, תביעות ובקשות נוספות
רשם הירושה ו/או בית המשפט, לפי המקרה, יעניק צו ירושה שקובע את זכויותיהם וחלקיהם של היורשים השונים ברכושו של המנוח כאשר הוא לא הותיר אחריו צוואה. אם המנוח ערך צוואה, רשם הירושה ו/או בית המשפט ייבחן את הוראות הצוואה ויוציא צו קיום צוואה שמעניק גושפנקא חוקית להוצאתה לפועל.
 
במקרים שבהם אדם נזקק לקבל שירות משפטי מסוים בתחום הירושה, בין אם מדובר בעריכת צוואה, בהגשת בקשה להוצאת צו ירושה או צו קיום צוואה או התנגדות לצוואה או בסוגיות אחרות, כדאי לו לבחור בעורך דין מקצועי, בעל ניסיון רב בתחום הירושות והצוואות. עורך הדין ייבחן את העובדות הרלבנטיות, יסקור את המצב המשפטי בהתאם, ויעניק ללקוח טיפול משפטי מסור ומקצועי לצורך הגעה לתוצאה המיטבית עבורו.
 
חשוב להדגיש כי עריכת צוואה מפורטת ומדויקת שנערכה בהתאם לדרישות החוק, עשויה למנוע סכסוכי ירושה וחילוקי דעות בקרב יורשיו של המצווה לאחר פטירתו. לאדם המעוניין להסדיר את הורשת רכושו ולדאוג לביטחונם הכלכלי של יקיריו לאחר פטירתו מומלץ לפנות למשרד עורכי דין מקצועי ומנוסה בתחום הירושה שיעניק לו ליווי צמוד וייעוץ משפטי איכותי.

ניסיון של יותר מ-22 שנה בתחום הירושות והצוואות
עורך הדין אמיר לנטון, בעל תואר במשפטים ולימודי תואר נוסף בכלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן, הוא בעליו ומנהלו של משרד עו"ד אמיר לנטון ושות', בעל ניסיון עשיר של יותר מ-22 שנה בתחום הירושות והצוואות. עו"ד לנטון אמיר משמש בין היתר כחבר ועדות בלשכת עורכי הדין בתחומים הרלוונטים - ועדת ירושה ומשפחה וכן ועדת מקרקעין. עורך הדין לנטון דוגל במתן שירות משפטי מקצועי, איכותי ואישי ללקוחותיו תוך מציאת פתרונות משפטיים יצירתיים לפי צרכיו של הלקוח ובהתאם לדינים הרלבנטיים העדכניים ולפסיקת בתי המשפט בכלל הערכאות והטריבונלים.

הידע המקצועי המקיף והניסיון הרב של עורך הדין אמיר לנטון מאפשרים לו ולכלל צוות המשרד להעניק ללקוחות המשרד טיפול משפטי איכותי בסוגיות הקשורות בדיני ירושה וצוואה לצורך השגת תוצאות מיטביות עבורם. השירותים המשפטיים שמציע המשרד בתחום הירושה כוללים בין היתר עריכת צוואות, הגשת בקשות לצו ירושה ולצו קיום צוואה, התנגדויות לבקשה לקיום צוואה ולבקשה לצו ירושה.

משרד עו"ד אמיר לנטון ושות' - רח' ברקוביץ 4, תל אביב טלפון 053-9386769

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לו גייד.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.