חצתה את הגבול: בית המשפט המחוזי בירושלים הגיש היום (שישי) כתב אישום נגד תושבת מזרח ירושלים, יאסמין ג'אבר, בגין סיוע לכוח קודס האיראני וארגון הטרור חזבאללה. על פי כתב האישום, הנאשמת לקחה חלק פעיל בארגונים האמורים, ונהגה לשוחח עם מפעיליה, עטאיא אבו סמהדנא ומחמד מוסא, ברשתות החברתיות (אינסטגרם, וואטסאפ ופייסבוק).

על פי החשד, פנה עטאיא לנאשמת בהצעה להשתתף בכנס צעירים בלבנון שמתקיים תחת הכותרת "בשיבה לפלסטין". לאחר שהסכימה להצעה, עברה הנאשמת את הגבול לירדן, בתאריך ה-6 בדצמבר 2015, דרך גשר אלנבי, ומשם המריאה כשעתיים לאחר מכן לביירות, בירת לבנון.

תיעוד ירי של חיזבאללה על רכב צה"ל

בשנת 2016, במועד שאינו ידוע, נענתה הנאשמת להצעה נוספת של עטאיא להגיע ללבנון פעם נוספת דרך איסטנבול. בעת שהותה בלבנון, התארחה ג'אבר בביתו של מפעילה עטאיא ואף נפגשה, ככל הנראה, עם בכיר בארגון חזבאללה העונה לכינוי "הזקן". בעת הפגישה הפציר בה הבכיר להעתיק את מגוריה לאיסטנבול על מנת להקל על יצירת הקשר, ולאחר מכן לשוב ללבנון לאחר שתמצא אזרחים נוספים, תושבי ישראל, שיסכימו גם הם לשתף פעולה עם ארגון הטרור.

חיזבאללה (צילום: רויטרס)
חיזבאללה (צילום: רויטרס)

במסגרת הפעלתה של ג'אבר על-ידי החיזבאללה, בוצעו עימה פגישות בתורכיה, במסגרתן הועברו לה הנחיות לפעילות ע"י רנד והבה, פעילת חזבאללה ביחידת הפיגועים המשותפת, שפעלה מולה אף היא בכינוי מבצעי מטעם היחידה בשם "וופאא".

כזכור, יחד עם ג'אבר נעצרו לחקירה חשודים נוספים מקרב מכריה ממזרח י-ם ורמאללה, אשר נחשדו כמעורבים בפעילות במסגרת חוליה בראשותה, וביניהם: תסנים אלקאדי, תושבת רמאללה שהתגוררה בשנים האחרונות בתורכיה.