המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט העליון הודעת ערעור על זיכויים של שני נאשמים באירוע הלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע, במהלכו נגרם מותו של נתין זר מאריתריאה, אבטום זרהום ז"ל. לעמדת הפרקליטות בהודעת הערעור, מעשיהם של הנאשמים נעשו מתוך נקמה גרידא, ולא בשל תחושת סכנה, וכי מסקנתו של בית המשפט המחוזי הנכבד ביחס לכך הינה שגויה. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט העליון ארכה של 15 יום להגשת נימוקי הערעור.

פיגוע ירי בתחנה המרכזית בבאר שבע

כזכור, בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה בחודש יולי מחמת הספק שניים מהנאשמים במעורבות בלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע לפני חמש שנים. השניים הם יעקב שמבה וקצין שב"ס לשעבר רונן כהן, שהואשמו בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה, על כך שבעטו בהבטום זרהום, מבקש מקלט מאריתראה, שטעו לחשוב שהוא המחבל שביצע את הפיגוע במקום והרג את החייל עומר לוי ז"ל. 

‏השופט שזיכה את שני הנאשמים כתב בהכרעת הדין כי "אין לי ספק שהנאשמים היו בטוחים שהמנוח הוא אחד מכמה מחבלים. הסיטואציה הייתה סכנת חיים. גם המשטרה סברה שמדובר במחבל. הפיגוע ארך 18 דקות שנראו כמו נצח. צריך לשים גבול בין התנהגות מוסרית לפלילית".

ברהום, שקודם ללינץ' נורה על ידי מאבטח במקום, מת בפצעיו בבית החולים. החקירה העלתה כי מותו נגרם בשל פגיעות פנימיות חמורות שנגרמו מהיריות שפגעו בפלג גופו העליון ולא כתוצאה מהמכות שספג מהמשתתפים באירוע, לכן הם הואשמו בחבלה מחמירה. אך מקריאת כתב האישום, עולה כי הדקות האחרונות בחייו של זרהום, אדם חף מפשע שנקלע לפיגוע במקרה, היו קשות ביותר.

ב-2018 נגזר דינם של שניים מהמעורבים האחרים בלינץ' - אביתר דמרי ודוד מויאל. על מויאל נגזרו 100 ימי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות וכן מאסר על תנאי, ואילו על דמרי נגזרו ארבעה חודשי מאסר בפועל. השניים קיבלו עונשים מופחתים במסגרת הסדרי טיעון.  מויאל הואשם בתחילה בחבלה בכוונה מחמירה, אך לאחרונה במסגרת הסדר טיעון תוקן סעיף העבירה והוא הואשם והודה בהתעללות בחסר ישע. בטיעונים לעונש הודתה הפרקליטות כי מדובר במקרה חריג וקשה מאוד ומשום כך ביקשה להשית על מויאל עונש חריג בקלותו. דמרי הורשע בעבירה פחותה מזו שהואשם בה מלכתחילה.