האם שוטרי משטרת ישראל ביימו תמונות וצילומים מזירת פשע לצורך צילומי דוברות? כך לפחות טוען עו"ד ליאור דוידי, המייצג נאשם בהחזקת נשק ואמצעי לחימה שלא כדין מהיישוב אעבלין שבצפון הארץ.

על פי טענותיו של עו"ד דוידי, בזירת הפשע נמצאו חלקי נשק מפוזרים, בעוד שבתמונות ובסרטונים שהפיצה המשטרה נראים כלי הנשק כשהם מורכבים. "אי אפשר לדעת כמה כלי נשק באמת היו", אומר דוידי ומזהיר: "אם חומרי החקירה הזו מזוהמים, אז כמה מקרים דומים יש שאנחנו לא שומעים עליהם?".

תחילה נעצר הנאשם בתיק בחודש יוני 2019, ולאחר מכן שוחרר בתנאים מגבילים. אחר כך התגלו לטענת המשטרה עקבות דנ"א של הנאשם על כלי הנשק, והוא נעצר שנית. "הלקוח שלי סובל, אבל העיקר שהמשטרה תראה לאזרחים שהיא עובדת", מאשים עו"ד דוידי ומזכיר כי סרטון שצולם בעיסאוויה סתר את גרסת השוטרים והוביל לשחרור עצור שהואשם בירי זיקוקים ולמהומות ברחבי השכונה.

ניידת משטרה (צילום ארכיון) (צילום: יובל בר)
ניידת משטרה (צילום ארכיון) (צילום: יובל בר)

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בתיאור מעוות ומופרך שמתבסס על ניסיון הסנגור להוכיח את חפותו של נאשם, ואנו דוחים אותו מכל וכל. במסגרת מאבק המשטרה באמצעי הלחימה והירי ביישובי החברה הערבית, נתפסו לפני כשנה באעבלין רובים, מחסניות ותחמושת. בתום החקירה עלו ממצאים הקושרים את הנאשם והוא נעצר, נחקר והוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים״.

עוד הוסיפו במשטרה כי "בדומה לפעילויות אחרות מעין אלה, הופצה לתקשורת הודעת דוברות, בצירוף תמונות וסרטון המתעדים את הפעילות המבצעית ואמצעי הלחימה שנתפסו. משטרת ישראל תמשיך להיאבק בנחישות באלימות ובירי ביישובי החברה הערבית, ולהביא לידיעת הציבור נאמנה את תוצרי הפעילות והישגי המשטרה בהקשר זה".