אם אתם בדרך לפתוח חברה חדשה, בוודאי כבר אמרו לכם כי השלב המעשי הראשון שלכם הוא רישום שלה ברשם החברות.
מכאן, תעמודנה בפניכם מספר אפשרויות, כשלכל אחת מהן יתרונות וחסרונות משלה.
בואו נכיר אותן קצת טוב יותר.

 לפניה ישירה אל עורך דין אור אלישיב, לחץ/י כאן

1.      רישום באמצעות כרטיס חכם (לחברת יחיד בלבד)
 
יתרונות:
א.      חיסכון - התהליך עצמו חינמי, אולם, למרות זאת, קיימת עלות של הכרטיס החכם.
ב.      הזדהות נוחה מול גופי ממשלה.

 חסרונות:
א.      זמן וכסף - לתהליך נדרש כרטיס חכם (בחברות כמו ComSign) שמחירו מאות שקלים. כמו כן, הוא דורש עמידה בתור, חתימה על מסמכים, הזדהות באמצעות פספורט, התקנת תוכנת הזדהות על המחשב והבנת תהליך הגשת בקשת רישום החברה.
ב.      חוסר בליווי מקצועי - לא עומד לרשותכם גורם מקצועי שמסוגל לתת לכם טיפים חשובים (הן להליך הרישום והן להמשך הדרך) או להדריך אתכם בשלבים הנחוצים בתהליך התנעת החברה.
ג.       הגבלת התאמה - אפשרות זו אינה רלוונטית עבורכם, במקרים שבהם ישנם בעלי מניות או דירקטורים נוספים, או שאחד מהללו הוא תאגיד.

2.      רישום חברה באמצעות עורך דין שאינו מתמחה בתחום
יתרונות:
א. זמינות - כל עורך דין אמור להיות מסוגל להקים עבורכם חברה באופן מקוון, אם ברשותו הכרטיס החכם (שאותו הזכרנו קודם לכן).

חסרונות:
א.      כמו בכל תחום אחר, גם כאן מדובר בהתמחות - רישום חברה באמצעות עורך דין שאינו מתמחה בתחום המסחרי, עלול להיתקל בקשיים מסוגים שונים. מטבע הדברים, קשיים אלו עלולים למנוע את השלמת תהליך הרישום או ליצור רישומים שאינם נחוצים או שגויים, ובכך ליצור סיכון להגבלת פעילות החברה בהמשך.

3.      רישום החברה על ידי עורך דין המתמחה בדיני חברות

יתרונות:
א.      ניסיון - עורך דין המתמחה בדיני חברות, ככל הנראה, כבר פתח בדרך זו עשרות חברות ויודע לבצע את ההגשה באופן שלא יגביל אתכם בעתיד תוך מינימום סירובים מצד רשם החברות.

חסרונות:
א.      עלויות גבוהות - עורכי הדין המתמחים בתחום המסחרי עלולים להיות מעט יקרים כשמדובר ברישום חברה (כיוון שזהו חלק מתחום עיסוקם), לעומת אלה שעוסקים בתחומי הדין האחרים.

ב.      זמן (ועלות נוספת!) - עורכי דין שאמנם הינם בעלי ניסיון בתחום המסחרי אבל אינם עוסקים בפתיחת חברות כעניין שבשגרה, אינם ממוקדים לשירות הספציפי הנדרש של רישום חברה. לכן, בחלק גדול מהמקרים, לא תעמודנה לרשותם המערכות האוטומטיות שמאפשרות פתיחה מהירה ויעילה של חברות תוך גביית עלות מינימאלית מהלקוח.

4.      רישום באמצעות פלטפורמה אוטומטית אונליין של LEXI.co.il
חסרונות:
א.      לא תמצאו אצלנו בלובי ספריות עצומות המלאות בספרים משפטיים עבי כרס אשר בהם תוכלו לעיין בזמן שאתם ממתינים (למעשה, אנחנו גם מבטיחים ללקוחותינו שלא יצטרכו להמתין כלל). 

יתרונות:
א. רישום באמצעות מערכת אוטומטית מקוונת לרישום חברות - תוך דקות בודדות מהגשת הבקשה באתר, המסמכים הנדרשים מוכנים. אתם קובעים את המועד הנוח לכם לחתימה באמצעות המערכת האוטומטית ומעלים את תעודת הזהות למערכת. אתם מגיעים לחתימה של חמש דקות בלבד, ומיד לאחר מכן הבקשה מוגשת לרשם החברות. 

כך הפלטפורמה של LEXI מאפשרת פתיחת חברות במהירות שיא ובמחיר נמוך משמעותית ביחס לעלות שירותיו של עורך הדין הקלאסי.

ב.      התמחות בתחום - לרשותנו עומד ניסיון בפתיחת מאות חברות אונליין.

ג.       זמינות - אנחנו זמינים תמיד לרישום ולהגשה מהירה מעכשיו לעכשיו.

עורך דין אור אלישיב עוסק בהקמת חברות ושותפויות, במשפט מסחרי ותאגידי, מתן ייעוץ והכנת חוזים בענייני חברות ושותפויות, הסכמי עבודה, הסכמי סודיות ועוד. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין למשפט מסחרי ועסקים LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.