תגובות חברי הכנסת: הבוקר (שלישי) נמצאה תשתית ראייתית להעמדה לדין של סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, בפרשת הסגרת הפדופילית מלכה לייפר לאוסטרליה וכן בפרשה המכונה "פרשת בית העסק לממכר מזון", על פי הודעת המשטרה. עמיתיו לבית הנבחרים מיהרו להגיב להמלצה להעמיד את סגן השר לדין.

אלי, ניקול ודסי ארליך מהנפגעות של מלכה לייפר מסרו כי: "מאחורי מלכה לייפר עמדה תעשיית השתקה שלמה שנוהלה באמצעות הדרגים הגבוהים ביותר במערכת. המלצות המשטרה להעמיד לדין את השר ליצמן ממלאת אותנו בתקווה שהצדק ייצא לאור ושמלכה לייפר תוסגר במהרה לאוסטרליה ותעמוד שם לדין. אנו מתכוונות להגיע לארץ ב23 בספטמבר, ולהיות נוכחות בדיון בעניין כשירותה של לייפר לעמוד לדין".

חברת הכנסת מיקי חיימוביץ' מכחול לבן אמרה: "לאחר שנים שבהן הממשלה מזניחה את מערכת הבריאות הציבורית, נוספו היום החשדות לפלילים נגד סגן שר הבריאות. כל זה בעיצומו של יום שבו חברי כחול לבן מסיירים בבתי החולים ושומעים את מצוקת המטופלים מכל עבר. הגיע הזמן שיהיה לנו ראש ממשלה שישים את טובת המדינה לפני טובתו האישית וישקם את מערכת הבריאות הקורסת".

מתנועת ש"ס נמסר כי היא "מחזקת את ידיו של סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן. שליח ציבור נאמן העוסק בצרכי ציבור באמונה עשרות שנים ודלתו פתוחה לכל פונה. אנו בטוחים כי חפותו תוכח והצדק יצא לאור במהרה".
גם שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' הגיב: "אני לא מכיר את חומר החקירה בעניינו של ליצמן. אני כן מכיר אותו ואת הלשכה המסורה שלו שנותנת יחס אישי ומענה מדהים לכל פונה ללא הבדל דת גזע או מין. מהודעת המשטרה נראה שמדובר בעוד ניסיון לשלול סמכויות פעולה מנבחרי הציבור ולהעביר אותן לפקידים ולעשות דה-לגיטימציה להתערבות נבחרי הציבור".
חבר הכנסת אורי מקלב מיהדות התורה הגיב אף הוא: "המפורסמות אינן צריכות ראיה, כי אצל לשכת סגן שר הבריאות העזרה לכולם ולכל פניה אינה רק סיסמא אלא עובדה, וכל מי שפונה מקבל יחס שווה. מקרים רבים מקבילים של עזרה דומה אך שם האיישים אינן חרדים מקבלים ציון לשבח אך כאשר מדובר בנציגים חרדים זהו כתב אשמה. זה ויכוח על משילות, על סמכויות ומהות התפקיד של שליח ציבור מול חלק הפקידות והבירוקרטיה הנוקשה. זה ניסיון לערער להחליש את נבחרי ושליחי הציבור. תפקידם של נבחרי הציבור לסייע מול הקשיים "המקצועיים" והניקור הפקודתי במשרדי הממשלה השונים".

יואב סגלוביץ', חבר הכנסת מכחול לבן אמר כי: "מן החשדות החמורים נגד סגן השר ליצמן ניתן להבין את המניעים. שום דבר לא נעשה 'לשם שמיים'. הכל אישי, הכל מגזרי ולא ממלכתי. גם אם החשדות לא היו חוצים את הרף הפלילי, מדובר בבעיה ערכית חמורה. בטח כאשר מדובר בנבחר ציבור".

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יעקב אשר הוסיף: "ליצמן הוא דוגמה לאיש ציבור מהמעולים והמוערכים ביותר,  פרסום ההמלצה להעמידו לדין חודש וחצי לפני בחירות תמוה בדיוק כמו ההדלפה על קיום החקירה בסמוך לבחירות הקודמות. במקום להעמיד לדין את נבחרי הציבור שמתחמקים מלשרת את האזרחים,  בוחרת המערכת המשפטית להתגולל על נציגים חרוצים שכל חטאם שהם מסורים לצרכי הציבור כולו".
גם סגן השר הרב מאיר פרוש הגיב להמלצה להעמדתו לדין של חברו לסיעה: "ידידי סגן השר הרב ליצמן עסוק בחסד ועזרה לכל פונה, ואני סמוך ובטוח שהוא ייצא צח כשלג, וימשיך בפעילותו המבורכת. חמורה מאוד העובדה שפעילות לגיטימית ומתבקשת של שליח ציבור במסגרת פניות הציבור, ועזרה לאזרח הקטן מול מערכות ביורוקרטיות מורכבות - מהווה בסיס לחקירות. הדבר פוגע בפעילותם של אישי ציבור ומונע מהם לסייע לשולחיהם".