שבעה מהישראלים שנעצרו בחשד לאונס תיירת בריטית, בחדרם בבית מלון באיה נאפה שבקפריסין, הובאו הבוקר (שישי) לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט, במהלכו הוארך מעצרם בשישה ימים. במהלך הדיון התברר כי מתוצאות דגימות ה-DNA עולה כי אחד מהישראלים שיקר בגרסתו, ככל הנראה, כאשר טען כי לא קיים מגע מיני עם המתלוננת. כמו כן, בזירה נמצאו שלושה ממצאי DNA שלא מתאימים לאף אחד מהחשודים.

בתוך כך, חלק מחמשת הנערים ששוחררו נחתו הלילה בישראל, זאת לאחר שהתברר כי דגימות ה-DNA לא קושרות אותם למתלוננת, שאותה הכירו הישראלים במועדון שבו עבדה. 

עו"ד ניר יסלוביץ מסר הבוקר כי "אתמול שחרור חמשת העצורים היה סנונית ראשונה ואין לי כל ספק כי האמת תצא לאור כולה, בקשת המשטרה להאריך את המעצר לצרכי חקירה ברורה מאחר ומדובר בחקירה ייסודית ומקצועית, שתוביל להוכחה החד משמעית לא היה אונס בקפריסין".

חלק מהצעירים הישראלים שנחתו בנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) סיפרו על החקירות שעברו ועל ההקלה שחשו עם הגעתם ארצה. אחד מהם אמר: "זה היה סיוט, בחיים אני לא חוזר לקפריסין. אני רק רוצה להגיע הביתה". 

חשוד אחר הוסיף: "אני רוצה להגיע רק למשפחה שלי ולחברה שלי. בזכות הסלפי שהחברה שלי צילמה באותו לילה, ניצלתי, משום שזו הייתה עדות מוכחת לכך שהייתי איתה ולא עם הצעירה הבריטית".

משטרת קפריסין. צילום: AFP
משטרת קפריסין. צילום: AFP

 
"באמצע הלילה שברו השוטרים את דלת החדר שלנו, נכנסו פנימה ושלפו אותי מהמיטה", הוסיף צעיר נוסף. "כל זה, בגלל שאחד החשודים הביא אותם לחדר שלנו. לא היה לי שום קשר עם הצעירה, לא הייתה לי היכרות איתה ולא ראיתי אותה לפני כן".

יש להסביר כי העובדה שחמישה מהחשודים שוחררו, לאחר שהמתלוננת טענה כי שכבה עם כל 12 החשודים, מצביעה על סדקים בעדותה. עורכי הדין של העצורים מתכוונים לנקוט באסטרטגיה חדשה, לפיה הצעירה החליטה להתלונן נגד החשודים אחרי שבילתה עם שניים מהצעירים, בהסכמה מלאה לטענתם, וזאת ככל הנראה ממניעים אחרים שעוד יתבהרו בהמשך. 

גורמים המעורים בפרטים טוענים כי העובדה שחמישה מהחשודים שוחררו מצביעה על כך שגרסתה לא אמינה, כפי שנטען בתחילה, ולא מן הנמנע שמעבר לשניים שלגביהם דגימות ה-DNA מוכיחות כי קיימו יחסי מין איתה, והם אף מודים בכך, חלק אחר מהחשודים הושאר במעצר כדי שבמשטרת קפריסין יוכלו לקיים מסדר זיהוי. לדבריהם, ייתכן גם שישנם ממצאים שקושרים את הנערים להגעה לחדר במלון, אולם לא לקיום יחסי מין עם אותה צעירה.