בעקבות הפרסום על כך שפרקליטיו של נתניהו פנו ליועמ"ש בבקשה לדחות את ההכרעה בתיקיו עד לאחר הבחירות שלח היועמ"ש היום (חמישי) מכתב לפרקליטיו בו הוא מודיע כי הוא נאות להיפגש עמם, אך העבודה על התיקים תמשיך כסדרה מתוך שאיפה לסיימם בהקדם האפשרי. 


"אשר לסוגיית מועד פרסום החלטת היועמ"ש, נבהיר כי הליך בחינת חומר הראיות בתיקי החקירה בהם נחקר ראש הממשלה כחשוד הוא הליך מקצועי, המנוהל בהתאם לדרכי העבודה המקובלות ביחס לתיקים אחרים המגיעים להכרעת היועמ"ש. הליך העבודה על התיקים מתקיים באופן ענייני ובדור, תוך מאמץ לסיים את העבודה בהקדם האפשרי, הכול כפי שתוכנן מראש, טרם ההודעה על הקדמת הבחירות", נכתב בתשובת היועמ"ש.  
 
עוד נכתב כי "בתוך כך היועמ"ש נאות לקבל את בקשתך, כאמור בסעיף 52 למכתבך, לקיים עמו פגישה על מנת שתוכל להציג ביתר הרחבה את עמדתו של מרשך בסוגיה של מועד פרסום החלטת היועמ"ש בעניינו. למען הסדר הטוב יובהר, כי הפגישה תעסוק בסוגיה זו - ובה בלבד. בפרט לא יישמעו בפגישה טענות ביחס לחשדות, להליך החקירה, לחומר החקירה וכיוצא באלה. בנסיבות אלה, מטבע הדברים, גם לא ישתתפו בפגישה נציגי פרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה האמונים על בחינת חומרי החקירה".



אתמול פורסם בחדשות 12 כי ביום שני התקבל מכתב בלשכת היועץ המשפטי לממשלה עם בקשה ממנדלבליט להמתין עם זימונו של ראש הממשלה לשימוע לאחרי הבחירות. המכתב שנפרס על גבי שמונה עמודים ומפרט בו עורך הדין נבות תל צור, פרקליטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את הטיעונים שלו נגד הצעד הזה.

עו"ד נבות תל צור. קרדיט: פלאש 90


"פרסום תמונה חלקית וחד צדדית לציבור בלי לפרסם את הטיעונים והתשובות לחשדות, טומן בחובו סכנה של הטעיה ועיוות רצון הבוחר ועלול לגרום לנזק בלתי הפיך ולהתפרש כהתערבות בבחירות", נכתב. במכתב מצורפות שתי הנחיות של היועץ עצמו בהתייחס לבחירות ולטיפול בתיקים נגד נבחרי ציבור במהלך תקופת בחירות. ההנחיה הראשונה היא שהחקירה צריכה להימשך כסדרה גם בתקופת הבחירות, לא לעכב ולא לזרז. משך הבחינה והטיפול בתיק לא יעלה על 18 חודשים. 

סביבתו של מנדבליט: "דף המסרים נגד היועמ"ש מגיע ישירות מלמעלה"

בדיווח בחדשות 12 הובאו דברים מסביבתו של היועמ"ש הטוענים כי "דף המסרים נגד מוסד היועץ ונגדו מגיע ישירות מלמעלה. ראש הממשלה גורר את כל המדינה למטה. זה עצוב וזה יפגע בכולנו". בראיון של מנדבליט עצמו אמר היועמ"ש כי הבחירות לא שינו את התנהלותו בתיקי נתניהו. "עובדים כרגיל. זה באמת לא עניין שלי, זו החלטה פוליטית, לגיטימית לחלוטין, זה לא עניין שנוגע אליי. אני צריך לעשות את העבודה שלי כמה שיותר מהר, אבל כמובן בלי להתפשר על היסודיות והמקצועיות. אני עובד כמה שיותר מהר כדי לסיים את העבודה ולתת את הממצאים לציבור בתנאי שאני אהיה שלם עם זה אישית, מקצועית, בסוף זו שאלה מקצועית".
 
על ההפגנות ליד ביתו והפגיעה במצבתו של אביו אמר מנדלבליט כי "אסור לתת לזה להשפיע, וזה לא ישפיע". על דבריו של ראש הממשלה כי מדובר ב'משחק מכור', אמר מנדבליט "אני עובד רק מקצועית. אני לא יודע מה הוא אומר. אני עובד אך ורק מקצועי, רק הראיות מדברות. אין שום דבר אחר". על השאלה האם יוכל להמשיך ולעבוד עם ראש הממשלה גם לאחר שיגיש נגדו כתב אישום אמר היועמ"ש ש"מבחינתי, בוודאי".

מהליכוד נמסר בתגובה לדיווח כי "ראש הממשלה נתניהו לא עוסק במסרים נגד היועמ״ש אלא אך ורק בדרישה להליך הוגן, כפי שמגיע לכל אזרח. בהליך הוגן עוברים כ-18 חודשים בין המלצות משטרה להחלטה על שימוע. במקרה של ראש הממשלה נתניהו זה לוקח ימים ספורים בלבד והדברים יפורסמו באופן חד צדדי לפני הבחירות מבלי לאפשר לראש הממשלה להפריך את הטענות נגדו. 
 
עוד נכתב כי "מצער שמפנים אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה שמעלה דרישה בסיסית להליך הוגן והימנעות מהתערבות בבחירות, בשעה שעוברים לסדר היום על שלוש שנים של לחץ בריוני על היועמ״ש כדי שיאשים את ראש הממשלה נתניהו בכל מחיר".