כוחות משטרה נערכו כבר במרחב לכיש כדי לקלוט את החשוד המרכזי בפרשת "שמיים לבנים", שנחשפה אתמול ובמהלכה עצרו חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) במרכז לכיש, 37 חשודים בעבירות ייבוא וסחר בסמים. אולם המבוכה הגדולה נחשפה בזמן שעיכוב בטיסה מברזיל לארץ בזמן שהישראלי, תושב בוליביה, שהוחזק על ידי גורמי האכיפה בברזיל, שהיו אמורים להביאו ארצה ולהפקידו בידי חוקרי הימ"ר בנתב"ג, הצליח להימלט מידי רשויות האכיפה במדינה הדרום אמריקאית, ולא הגיע לישראל.
חשיפת עסקת סמים
מסתבר כי עיכוב בטיסה שעמה הוא היה אמור להגיע ארצה גרם להם לפנות אותו למלון על מנת להעביר מספר שעות עד לצאת טיסה אחרת, אלא שבהגיעם למלון, הצליח החשוד להערים על שומריו, נמלט מהמקום, והותיר אותם חסרי אונים.

הודעה בדבר הימלטותו נמסרה למשטרת ישראל, שתצטרך בשלב זה לנהל את החקירה ללא החשוד המרכזי. מהמשטרה נמסר: "נשוא פנייתכם גורש על ידי הרשויות בדרום אמריקה ואמור היה להיות מלווה על ידם חזרה לישראל. במהלך הליווי נמלט מרשויות האכיפה המקומיות בהן שהה ללא קשר או סמכות למשטרת ישראל. מעבר לכך אין בכוונתנו להרחיב".

הסמים שנתפסו. צילום: דוברות המשטרה


חלק ממשלוח הסמים שנתפס. צילום: דוברות המשטרה


פעילות המעצרים בפרשה זו התאפשרה אודות להפעלתו של סוכן סמוי, צעיר בשנות ה-30 לחייו, אשר פעל רבות במהלך החודשים האחרונים בקרב אותם חשודים ותוך כדי הפעלתו זו סייע באיסוף ראיות רבות המהוות תשתית לעבירות המיוחסות לחשודים.

בחלק מפעילויותיו הסמויות הצליח הסוכן פרט לרכישת אמונם של החשודים שסביבו, גם לרכוש כלי נשק ולסחור עבורם בסמים רבים כמו חשיש, מריחואנה, קוקאין, אמ.די.אמ.איי ועוד. הפעלת הסוכן התמקדה בעיר אשדוד. 

מספר מזמיני סמים בארץ, חלקם חברי ארגון פשיעה מוכר בדרום, הזמינו גם הם סמים,  ולאחר שהועבר הכסף בין המזמינים ליבואנים, אותר בלדר למשימה על ידי מחלק הסוכנים. במהלך הפעילות נשלח הבלדר לחו"ל על מנת לבצע את פעולת הבלדרות בין הצדדים המעורבים, מחו"ל לארץ. בהגיעו לארץ הועבר לחזקת המשטרה משלוח ובו 4.5 ק"ג סם מסוג קוקאין בשווי מוערך של כ-8 מיליון שקלים וכמו כן אקדחים ורימונים.