התאונה הקשה בכביש 90: פרקליטות מחוז דרום הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום כנגד לורן אנקרי, נהג הרכב שפגע, לפני כשבועיים ברכבה של בני משפחת עטר, על ציר כביש 90 סמוך לים המלח. בתאונה הטראגית נספו כל שמונת בני המשפחה, והפרקליטות מייחסת לנהג עבירות של הריגה כלפי 8 בני משפחה אחת, עקיפה בדרך לא פנויה, נהיגה בשכרות והחזקת סם לצריכה.



על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אביב דמרי, נהג הנאשם בג'יפ, בכביש 90, מכיון דרום לכיוון צפון, כשבגופו סם מסוכן מסוג קנביס. לצדו של הנאשם ברכב ישבה אשתו ובתו הקטינה ישבה במושב האחורי. באותה העת, נהג יריב עטר ז"ל ברכבו יחד עם שבעת בני משפחתו, מצפון לדרום, בנתיב הנגדי, בכיוון הפוך לכיוון נסיעת הנאשם.

זירת התאונה הקשה בכביש 90. צילום: דוברות כבאות והצלה מרחב הנגב
 
בשלב מסוים של הנסיעה, החליט הנאשם לעקוף עם הג'יפ את הרכב שנסע לפניו בנתיב נסיעתו. לשם כך, בהגיע הנאשם לקילומטר ה-216 בכביש, הוא עבר עם הג'יפ לנתיב הנסיעה הנגדי וזאת למרות שנתיב זה לא היה פנוי בשל כך כי אותה שעה נסע בו רכב של משפחת עטר. בעודו נוהג בנתיב הנסיעה הנגדי, התנגש הנאשם עם הג'יפ עם רכב של משפחת עטר וכתוצאה מהתאונה, בסמוך לאחר ההתנגשות, רכבם החל לבעור. בשל התאונה ובעירת הרכב, שמונת בני משפחת עטר מצאו את מותם בסמוך לאחר ההתנגשות. לאנקרי יש 22 הרשעות תעבורה קודמות.

נדגיש ונציין כבר עתה כי לנוכח ממצאי החקירה, שקבעו את עוצמת ההתנגשות, קיים סיכוי משמעותי שחלק גדול מבני משפחת עטר נהרגו עוד לפני שהרכב התלקח. יחד עם זאת, נבהיר כי ממצאי חוקר הדליקות של כיבוי אש טרם התקבלו, ורק הם יוכלו לקבוע בוודאות מה גרם להתלקחות רכבה של משפחת עטר.
 
במשטרה קבעו במפורש כי מהירות הנסיעה ברכבו של הנהג הפוגע הגיעה לכדי 80 - 90 קמ"ש, מהירות גבוה למדי בנסיבות מקום התאונה ורגע ביצוע העקיפה. במהלך החקירה, שנוהלה על ידי בוחני התנועה במרחב נגב שבמחוז הדרומי, הצליחו בוחני התנועה לקבוע במדויק את נקודת האימפקט (מקום התאונה), והיא בנתיב הנסיעה של משפחת עטר.
 

נציין כי במסגרת זו, הנהג הפוגע "שכח" מספר פרטים הקשורים לרגע התאונה ובעקבות כך ערכו בוחני התנועה עימות בין הנהג הפוגע לרעייתו שסייעה להשלמת פרטי החקירה ונסיבות התאונה. גם טענתו של הנהג, לפיו הסתנוור במהלך העקיפה, נדחתה על ידי בוחני התנועה שערכו ניסוי ששלל את גרסתו עם רכב דומה במקום התאונה.