היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הורה היום (חמישי) שלא לזמן לחקירה נוספת את הרב דב חיון, רב קהילת מוריה הקונסרבטיבית בחיפה, בחשד לעריכת חופות שלא כדין. במכתב ששלח עו"ד גיל לימון, עוזר בכיר ליועמ"ש, במענה לפנייה של חברת הכנסת יעל כהן פארן (המחנה הציוני), נאמר כי "כפי שנמסר לנו, בבדיקה שערך אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל, עולה כי זימונו של הרב לחקירה נבע מצו שיפוטי שהוציא בית הדין הרבני בחיפה, המורה למשטרה לחקור את הרב חיון בגין חשד לביצוע עבירה פלילית שעניינה עריכת טקס נישואין כביכול שלא על פי הדין".


תגובות חריפות במערכת הפוליטית לחקירת הרב חיון

הרב חיון עוכב הבוקר לחקירה, כששוטרים הגיעו לביתו ב-5:30 בבוקר. הוא נחשד בעריכת טקס נישואים לפסולת חיתון ובסיומה שוחרר לביתו כשבכוונת המשטרה לחקור אותו פעם נוספת בשבוע הבא. התלונה במשטרה הוגשה על ידי מזכיר בית הדין הרבני בחיפה, בהנחיית הרב האחראי על תחום הנישואים ברבנות הראשית בחיפה וזאת בשל העובדה שהרב ערך טקס חופה בניגוד לחוק וההלכה למי שמוגדרת כפסולת חיתון.



בעקבות התלונה נפתחה חקירה בתחנת חיפה והרב זומן אתמול לחקירה. משלא הגיעה אליה הגיעו אליו הבוקר חוקרי המשטרה ועיכבו אותו לחקירה בתחנה בסיומה כאמור שוחרר. בהמשך ימסרו עדויות גורמים ברבנות הראשית ובבית הדין הרבני בחיפה ולאחר מכן ייחקר הרב פעם נוספת. נבדקים מקרים נוספים הקשורים לפעילות של הרב בניגוד לחוק ובחוסר סמכות.

"בשעה 5:30 בבוקר, שני שוטרים עמדו בכניסה לבית שלי והודיעו לי שאני מעוכב לחקירה, כי אני עורך חופות שלא כדין", הסביר בשיחה בגל"צ, "אתמול התקשרו וזימנו אותי לחקירה בעקבות תלונה של בית הדין הרבני. הודעתי להם שאני ביום עיון, ושהיום אני בבית הנשיא ללמד שיעור לקראת תשעה באב, ולכן אם אפשר לזמן אותי ליום שני, כי ראשון זה תשעה באב. לתומי חשבתי שזה ייגמר".
 
לטענתו, זאת פעם ראשונה שזה קורה לרב בישראל. "דפקו לי בדלת הבוקר, ולא הסכימו להגיד לי למה. ניסיתי להסביר שאני בדרך להתפלל ושאני הרב של בית הכנסת, אבל הם אמרו לי שאני יכול להתפלל בתחנה", הוסיף הרב, "הכניסו אותי לזינזאנה ולקחו אותי לחקירה. בדרך הודיעו לי שאסור לי להשתמש בטלפון יותר מדי". הוא הוסיף: "הפעלתי קשרים אישיים ושוחררתי בשעה שמונה בבוקר. אם לא הייתי עושה את זה, לא הייתי מצליח להגיע לנשיא".