פרשת הגניקולוג הבכיר: בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו הסיר היום (שלישי) את צו איסור הפרסום משמו של הגניקולוג החשוד בעבירות של אינוס מטופלות והתיר לפרסם כי מדובר בד"ר בני שכטר. הרופא הוא סקסולוג ומומחה בתחום הטיפול בכאב בעקבות יחסי מין. מדובר באיש שזכה לתהודה גדולה בשנים האחרונות. הוא נעצר לראשונה בחודש דצמבר וזאת בעקבות תלונה שהגישה צעירה אשר הגיעה אליו לטיפול רפואי ולטענתה במהלך הטיפול ביצע בה הרופא עבירות מין.



נציגת הפרקליטות, עו"ד רוזי כבאז, הציגה במהלך הדיון את החלטת הוועדה המיוחדת ומנכ"ל משרד הבריאות לעניין המשך העסקתו של ד"ר שכטר. ההחלטה שניתנה על ידי משרד הבריאות היא להגביל את עיסוקו, כך שיוכל לעסוק כגניקולוג ולא כסקסולוג - מטפל מיני, כאשר בכל בדיקה פיזית יהיה נוכח איש צוות נוסף (אח, אחות או רופא).



"אנחנו לא מסכימים עם הדרך שהובילה להחלטה זו", אמרה עו"ד כבאז, "יחד עם זאת, ישבנו ובחנו את החלטת הוועדה ונדרשנו לאיזון בין חופש העיסוק ומכלול הנסיבות של המקרה, וכמובן כאשר אנחנו אמונים על האינטרס הציבורי ושמירה על המתלוננות שנפגעו ומתלוננות פוטנציאליות". השופט, בני שגיא, אמר בהחלטתו כי הוא מורה כאמור על ביטול צו איסור הפרסום ועל הגבלת העיסוק עד תום ההליכים בתנאים שפורטו בדברי התובעת.



אונס, אילוסטרציה. צילום: אינגאימג'
אונס, אילוסטרציה. צילום: אינגאימג'



"עשה שימוש באביזרי מין במהלך הטיפול"


כזכור, צעירה הגישה תלונה נגד הגניקולוג וטענה שבמהלך טיפול, הוא ביצע בה עבירות מין. בדיונים על הארכת מעצרו, טענה נציגת המשטרה כי הרופא עשה שימוש בצעצועי מין ואביזרי מין נלווים בעת הטיפול ובמקרים לא מעטים גרם למטופלות להגיע לידי פורקן, הליך שלטענתה אינו אמור לקרות במהלך טיפול רפואי. "אלו צעצועים שרופא גניקולוג לא צריך להחזיק ברשות ובוודאי שלא לבצע בהם שימוש במהלך טיפול", טענה כשביקשה להאריך את מעצרו פעם נוספת.



מנגד, טען בזמנו פרקליטו של החשוד כי מרשו, המשמש גם כסקסולוג, לא ביצע עבירה כלשהי אלא טיפל במתלוננת בשיטת טיפול שבה הוא נוהג כבר במשך 20 שנים. "לטענת הלקוח שלי הוא ביצע בה טיפול שגרתי באמצעות מכשיר דיאלטור. הוא הפנה את המשטרה לרופאים כדי ללמוד מהם שזו שיטת טיפול מקובלת. אף מטופלת לא הגישה נגדו תלונה עד היום", אמר.