בית המשפט העליון דחה היום (שני) את ערעורו של האדי קבלאן, מאבטח בכותל המערבי בירושלים, שרצח את דורון בן שלוש בשנת 2013. השופטים דחו את טענת סנגוריו, כי סבר שבן שלוש הוא מחבל מתאבד ופעל לנטרלו. קבלאן עבד כמאבטח בחברת "מודיעין אזרחי" ובמסגרת עבודתו הוצב בעמדת שמירה ברחבת הכותל המערבי.



ב-21 ביוני 2013, בסביבות השעה 6:00 בבוקר, הגיע דורון בן שלוש לעמדת השמירה בה הוצב קבלאן. כיוון שבן שלוש נהג לבקר בתכיפות יום-יומית ברחבת הכותל, והיה מוכר למאבטחים, הם לא בדקו את תיקו. בזמן שעבר בעמדת המאבטחים, גיחכו עליו קבלאן ומאבטח נוסף, ובין השלושה החל דין ודברים, במהלכו שפך עליו קבלאן כוס קפה שהחזיק בידו. בשל ההתרחשות הגיע למקום אחראי משמרת הלילה והורה למאבטחים לחזור לעמדה ולהניח לבן שלוש, תוך שהוא אומר להם כי הלה מוכר כדמות בעייתית.



לאחר מכן, בשיחה עם מאבטח נוסף, שאל קבלאן את האחרים האם הם יסכימו לשלם לו 1,000 ש"ח אם יהרוג את בן שלוש. בשעה 7:20 עבר בן שלוש בסמוך לעמדת השמירה, בדרכו לעבר החצר בה ממוקמים חדרי שירותים. קבלאן ירה לעברו את כל מחסנית התחמושת, 14 כדורים במספר. בית המשפט המחוזי הרשיע אותו ברצח וגזר עליו מאסר עולם וכן פיצויים לבני משפחתו של בן שלוש.



קבלאן ערער לבית המשפט העליון, ובאמצעות סנגורו, עורך הדין אביגדור פלדמן, טען כי בן שלוש הוא מחבל מתאבד, ועל כן הוא פעל מתוך מחויבותו לנטרל את האיום. לשיטתו, יש להרשיע את קבלאן לכל היותר בעבירת הריגה או גרם מוות ברשלנות.



השופטים, ניל הנדל, מני מזוז ועוזי פוגלמן, שדחו את הערעור, קבעו כי העדויות בתיק הצביעו על כך שקבלאן "לא יכול היה לחשוד כי המנוח הוא מחבל מתאבד". עוד נכתב בהכרעת הדין כי "הראיות למצבו הנפשי של המערער אינן משאירות ספק סביר באשר ליסוד הנפשי", וכי "לא נותר כל ספק סביר בכנות גרסתו של המערער. התמונה המתקבלת היא שהמערער בחר, במודע ובמתכוון, להמית את המנוח". הם קבעו כי הוא ימשיך לרצות את מאסר העולם שנגזר עליו ויפצה את בני משפחתו של בן שלוש.