שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה, כרמית בן אליעזר, שחררה היום למעצר בית בן שבוע ימים את סימונה רז, בעלת המשפחתון החשודה בהתעללות בפעוט דניאל חיים בן הארבעה חודשים, המאושפז מאז יום שני שעבר במרכז שניידר לילדים לאחר שאובחן דימום פנימי בראשו.



נציג המשטרה טען בבית המשפט כי בתוך ימים תגיש פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום כנגד רז. מנגד, פרקליטה של החשודה, עו"ד ששי גז, ביקש לשחרר את מרשתו ממעצר או לחילופין לשלוח אותה למעצר בית, כשהוא טוען שבקשת המשטרה אינה מוצדקת, מרשתו נקייה מכל רבב ולא ביצעה כל עבירה. "זהו המקרה שבו לא יוגש בסופו של יום כתב אישום", אמר.



לדבריו, המשטרה טרם השלימה את החקירה ונגררת פעם אחר פעם לבית המשפט כדי לבקש להאריך את מעצרה של מרשתו. "עד היום אין כל חוות דעת רפואית מוחלטת הקובעת כי מצבו של התינוק נגרם מטלטול, כפי שנטען נגדה. כפי שטענתי בדיון הקודם, אני יכול לשער שייתכן והמצב נוצר כתוצאה ממחלה גנטית", הוסיף.



נציג המשטרה דחה את הטענות של עו"ד גז ואמר כי החומר נמצא לפתחו של בית המשפט. "החקירה התקדמה במהלך הימים האחרונים משמעותית ודי בעדויות שנמצאות בידי החוקרים כדי לגבש את הראיות כנגד החשודה", טען.



כזכור, רז נעצרה במרכז שניידר לילדים לאחר שהפעוט הובהל לשם בעקבות איבוד הכרה במשפחתון שבבעלותה. תחילה עלה חשד כי הוא סובל מתסמונת של עבירת טלטול. בחקירתה קשרה עצמה החשודה לאירוע ואף הודתה במעשה, כשציינה כי הוא בכה בלי הפסקה: "הרמתי אותו על הידיים וטלטלתי אותו", אמרה. מאוחר יותר חזרה בה מהודאתה וטענה שהוצאה ממנה תחת איומים והבטחות ושאין ולא הוכח כל קשר בין מצבו של הפעוט לעבירת טלטול כלשהי. החשודה טענה לחפותה, אולם בית המשפט החליט לשלוח אותה למעצר בית.



משפחת הפעוט ממשיכה וקוראת לכל מי שנחשף להתנהגות בלתי הולמת מצדה של בעלת המשפחתון להגיש נגדה תלונה כדי להראות שהיא אינה ראויה לטפל בילדים.



כמו כן מבקשים ההורים להמשיך ולהתפלל להחלמתו של דניאל. חשוב לציין כי ההורים נסמכים עתה על הרשעתה של רז לפני 12 שנים בעבירת התעללות בילדה בת חמש, הרשעה שלא נחשפו אליה אלא לאחר המקרה האחרון שבו אושפז בנם.