במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שבפרקליטות המדינה החליטו היום (חמישי) להגיש כתב אישום כנגד ניצב בדימוס מנשה ארביב, בגין עבירות מרמה והפרת אמונים, וכן אי מילוי חובה רשמית, כל זאת בכפוף לשימוע שייערך לו בפני מנהל המח"ש. ההחלטה התקבלה על דעת היועמ"ש לממשלה יהודה וינשטיין שקיבל את עמדת פרקליט המדינה שי ניצן בנושא.
 
במכתב שנשלח לבא כוחו של ארביב עולה כי בין השנים 2010-2013, עת שימש כקצין בכיר, לא דיווח ניצב בדימוס ארביב על הצעת שוחד שקיבל מהרב יאשיהו פינטו והעלימה עת נשאל על מערכת יחסיו עם הרב פינטו בחקירה. עוד נטען, כי על פי החשד בשנת 2010, נרקמה בין ארביב לרב פינטו, שהיה רב מוכר ומקובל, מערכת יחסים אינטרסנטית בין רב שמעוניין בדמות בכירה במשטרה, לבין קצין בכיר שהיה בחיבור לרב שמהווה מוקד כח ואדם מקושר בארץ ובחו"ל.
ארביב, כך נטען דאג לשמר את הקשר ועשה בו שימוש לצרכיו הפרטיים. נודע כי הקשר בין השניים נמשך גם לאחר שנודע לארביב על החקירה הסמויה המתנהלת נגד הרב פינטו ביאח"ה, בענייין עמותת חזון ישעיה. ארביב, כך נטען לא דיווח על הקשר שלו עם הרב למרות שהיה מחויב לעשות כן.

במח"ש טוענים כי במסגרת הקשר הציע הרב פינטו לארביב שוחד בסכום של 60,000 דולר וזאת על מנת שיפנה לגורמי החקירה בארץ לרבות אל ראש אח"מ כדי שימנעו מהמשך החקירה. גם על הצעת השוחד לא דיווח ניצב בדימוס ארביב וכן לא על מודעותו של הרב לחקירה הסמויה שהתנהלה נגדו. גם כשנחשפה פרשיית הצעת השוחד של הרב פינטו לתנ"צ אפרים ברכה ז"ל לא מצא ארביב לנכון לדווח על הצעת השוחד שקיבל מאותו רב.
"על פי החשד", כך נמסר בהודעה, "גם במסגרת חקירת המשטרה בעניין ברכה, מסר ארביב גרסה חסרה בנוגע לטיב הקשר בינו לבין הרב פינטו, ונמנע במכוון מלמסור פרטים אודות הצעת השוחד".