הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון מגוחך לאחר שש שנים של ניהול הליך פלילי, במסגרתו נאשם קיבל עונש של שלושה חודשי עבודות שירות וקנס בסך 30,000 ש"ח. בית המשפט המחוזי בלוד אישר את ההסדר.

גל האלימות נמשך: צעיר נורה למוות בלוד, אדם נוסף נפצע קשה
אומ"ץ בקריאה לשר מרגי: הרחב את סמכויות הנציבות השומרת על זכויות ילדי הפנימיות

מדובר בפרשה בה חברה ישראלית פעלה במסגרת פרשיית הברחה בינלאומית של תרופות המחויבות במרשם. התרופות הוברחו מהמזרח הרחוק אל עשרות אלפי לקוחות, רובם בארה"ב. הנאשם שקיבל את העונש היה שכיר בחברה ותפקידו היה לנהל את העובדים בישראל ובסלובקיה, כאשר הוא הדריך אותם איך להסתיר את התנהלותם הבלתי חוקית. 

הנאשם ואנשים נוספים "הבריחו תרופות מסוגים שונים בעיקר לארה"ב ומכרו אותם לעשרות אלפי רוכשים הגם שמרבית התרופות מחייבות מרשם רופא וידעו ששימוש בתרופות אלה ללא התוויה רפואית עלול לגרום לנזק בריאותי חמור. הם הציגו בפני לקוחותיהם מצג חלקי בלבד אודות הסכנות הכרוכות בשימוש בתרופות שמכרו ולא מסרו מידע מלא באשר לשימוש בתרופות ובצורך במרשם".

תרופות, כדורים, צילום אילוסטרציה (צילום: istockphoto)
תרופות, כדורים, צילום אילוסטרציה (צילום: istockphoto)

שש שנים ההליך הפלילי התקיים, בסופו של דבר במסגרת הליך גישור פלילי הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון לפיו הנאשם ירצה רק שלושה חודשי עבודות שירות וישלם קנס של 30,000 ש"ח.

השופט עמי קובו כתב בגזר הדין כי מדובר בפרשה חמורה בהיקף נרחב מאוד, אך החליט לקבל את הסדר הטיעון בשל חלקו של הנאשם בפרשה ומכיוון שהנאשם הודה במיוחס לו. החלטתו של השופט קובו באה למרות שהנאשם הודה רק כעבור כשש שנים מאז הגשת כתב האישום נגדו, ובמסגרת הסדר טיעון.