הגשת כתבי אישום והצהרות תובע כנגד 13 מאנשיו של ערן חייא, ראש ארגון הפשיעה מהגדולים באזור תל אביב והמרכז בשבוע שעבר, מצטרפת אל שבעה כתבי אישום כנגד אנשיו של חייא באמצע מרץ, במסגרת פיצוח פרשת ניסיון החיסול של אחד מראשי ארגון הפשיעה איתו הוא מצוי בסכסוך דמים.

מרדף מסביב לעולם: לאחר התכנון לחסלו במלזיה - גם ערן חייא נעצר | כל הפרטים
כשבן גביר וסמוטריץ׳ משקיפים: ניגוד העניינים של נתניהו ממשיך להשאיר את החטופים בשבי

נתון בלתי נתפס נרשם, זאת עם מעצרם של 21 גורמים משמעותיים בארגונו של חייא לצד חשיפת שלושה עדי מדינה בשתי הפרשיות, שהסכימו לנפץ את תקרת הזכוכית ולחשוף בפני חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב במשטרה, פרטים מוכמנים ביותר, אודות מעורבותו של חייא עצמו בניסיונות החיסול של אלי ויוסי מוסלי וכן בחיסולו של שמעון רביבו בפיצוץ המטען באור יהודה בראשית אוקטובר 2023. 

שלושה מאנשיו הבכירים של חייא, מחליטים לחצות את הקווים, לשתף פעולה עם המשטרה ו"להפליל לכאורה את חייא ואנשיו , הם מכת מחץ לארגונו של חייא, שעד אז נחשב לאחד משני הארגונים החזקים ביותר בעולם הפשע באזור תל אביב והמרכז.

חייא, שנע ונד מעבר לים פעם בגיאורגיה פעם במלזיה ופעם ביבשת אחרת שלא חתומה על הסכמי הסגרה עם ישראל, המשיך את פעילותו הפלילית בשליטה מרחוק וצבר כוח ועוצמה עד למהלומה שהנחיתו חוקרי הימ"ר תל אביב. "אם חייא יקום מהמכה הזאת הוא ייחשב לתופעת בלתי מוסברת אבל הסיכוי לכך הוא נמוך.

למרות שמדובר בארגון שמגלגל מיליונים רבים, חשיפה של אירועים פליליים חמורים וחתימה על הסכם עד מדינה עם שלוש דמויות מרכזיות, זו מכת מחץ לכל הדיעות" אומר גורם בכיר במשטרה ומוסיף. "יש פה עבודה סזיפית של חוקרים וכמובן בלשים ואיסוף מודיעין שהצליחו למוטט את התשתית המרכזית לפעילות הפלילית של ארגון חייא בארץ . בדיוק אותו דבר החוקרים עושים גם במגרש של ארגון מוסלי, שהוא היריב הכי גדול של ארגון חייא. המשטרה יושבת להם על הזב והיא תעשה הכל כדי להושיב אותם מאחורי סורג ובריח".

אלי מוסלי (צילום: פלאש 90)
אלי מוסלי (צילום: פלאש 90)

גורם המעורה היטב ברזי עולם הפשע באזור תל אביב מסביר כי אי אפשר להתעלם מהעובדה שמעבר לשלושה עדי מדינה בתקופה כל קצרה, ישנם גם את האחים שון ודין קוסנטיני, מאנשיו הבכירים של ערן חייא, שערקו לארגון מוסלי, ברחו מהארץ וזכו לגב והגנה משי מוסלי במסגרת הסכם ברית שנחתם בין השניים לארגון מוסלי.

"מאויב לאוהב"? זהו, אז לא בדיוק, אבל כשהאחים קוסנטיני מבינים שהבוס שלהם נמצא בבעיה והאנשים מהארגון התחילו "לזמר" הם לא נשארים אדישים וראים את עצמם מחד לפני שנים ארוכות מאחורי סורג ובריח ומאידך תחת אימה ורדיפה מצד ארגון מוסלי. הם בוחרים בדרך של ניקוי השטח, מיישרים קו עם ארגון מוסלי ומוצאים חסות בארגון היריב עד אותם ימים. 

נציין כי במשטרה ערים גם לשמועות הרווחות לאחרונה לפיהן היה ניסיון להרעיל את ערן חייא במלזיה , ומסבירים שלא באופן ישיר. "אנחנו מכירים את השמועות אבל לא מעבר לזה. אם היה משהו רציני סביר להניח שזו לא היתה שמועה והיה פה זעזוע באזור המרכז ותל אביב. גם ככה האדמה רותחת ביריבות בין שני הארגונים הללו שהחלו כשתי מחנות שהיו בהסכם ברית וחיו בשלום זה לצד זה.

זה היה נכון עד שהשניים שילבו לפעילות את שלהם את ארגונו של קוטייר עודה, ראש ארגון הפשיעה מהגדולים והמסוכנים במגזר הערבי וכשהוא ואנשיו נשלחו לעונשי מאסר ממושכים , מי שהיה בסביבתו נדרש לשלם על פעילותו ועל כך שלא חשף את מעורבותם במעשים שביצע.

כשהיה מי מהארגונים שבחר שלא לשלם, החלה פעילות לעבר אותו ארגון  והמעגלים השניים שסובבים אותו במטרה להפעיל עליו לחץ ומורא. בשלב הזה נקלעו הארגונים של חייא ושל האחים מוסלי לסכסוך עמוק ביניהם שהלך והתעצם בשנתיים האחרונות עד כדי יריבות תהומית בין השניים. מחברים קרובים הם הפכו לשונאים האחד את השני".

במסגרת המאבק של המשטרה במחוז תל אביב כנגד אותם ארגוני פשיעה ומחוללי הפשיעה בגזרת המחוז , מתכוונים עתה במשטרה להשקיע מאמצים כבירים כדי שהמעצרים המשמעותיים והסכמי עד המדינה שנחתמו יצדיקו את עצמם ויאפשרו למשטרה לטפל רק בארגון מוסלי עד למוטטותו. 

"זה לא סוד שארגון חייא ספג מהלומה בתוך פרק זמן קצר וכעת המשימה היא לגרום לאותה טלטלה בארגון מוסלי. קריסה של שני הארגונים הללו יש בה כדי להוביל לשקט משמעותי באזור תל אביב והמרכז בכל הקשור לפעילות עבריינית חמורה. אלא, שאחרי שארגונים סופגים מהלומות , קמים החיילים שלהם או אחרים ומתחילים להיאבק על שליטה במרכזי הכספים וההשפעה, זה יצריך מאיתנו להישאר עם האצבע על הדופק", מסכם גורם בכיר במשטרה.