פרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד חסין אלכרישאת (33) מפזורת אבו רובייעה ויוסף אבו עצא (41) מתל שבע בין היתר בגין גרימת מוות ברשלנות, לאחר שהסיעו שוהים בלתי חוקיים לשטח ישראל וביניהם גם את המחבל שביצע את הפיגוע רצחני בגן יבנה.

כתב אישום הוגש נגד שני תושבי הנגב: סחטו באיומים בעלי מפעל בדרום
"השליכה אותה מהחלון": בת 28 מאשדוד הואשמה בניסיון רצח בתה התינוקת

מכתב האישום שהגישה הילה דרימר – יאיר מפרקליטות מחוז דרום פלילי עולה כי בסוף חודש מרץ, במהלך חודש הרמאדן, אסף אלכרישאת את המחבל מאמן פאיז אחליל, אשר שהה באותה עת בישראל שלא כדין וכן שלושה נוספים. לאחר איסופם הסיע אלכרישאת את הארבעה לתחנת דלק סמוך לכביש שש, שם סיכם עם אבו עצא כי יאסוף את המחבל והאחרים ויסיעם לנקודות שונות בארץ.

תיעוד חיסול המחבל בגן יבנה (צילום: דוברות המשטרה)
תיעוד חיסול המחבל בגן יבנה (צילום: דוברות המשטרה)

סמוך לשעה 22:40, הוריד אבו עצא את המחבל בכניסה למתחם הקניות "פרנדלי" בגן יבנה. באמצעות סכין שנשא עימו, הסתער המחבל על שלושה אנשים שפקדו את המקום ודקר למוות את לידור לוי ז"ל. כמו כן, פצע המחבל שניים נוספים שפונו לביה"ח כשהם מורדמים, מונשמים וסובלים מפצעי דקירה. לאחר מכן, המחבל רץ לעברם של השוטרים שהוזעקו למתחם כשבידו הסכין שלופה והוא צועק "אללה אכבר". השוטרים ירו מספר כדורים לעברו והצליחו לנטרלו.

זירת הפיגוע בגן יבנה (צילום: לירון מולדובן, פלאש 90)
זירת הפיגוע בגן יבנה (צילום: לירון מולדובן, פלאש 90)

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל ציינה עו"ד דרימר – יאיר: "מסוכנתם של המשיבים מתעצמת לאור העובדה שבשעת לילה, במהלך חודש הרמאדן שלו משמעות סימבולית והיסטורית ככזה הנתפס על ידי ארגוני וגורמי טרור פלסטינים קיצוניים כמועד מועדף לביצוע פיגועי טרור. קשר המשיבים קשר, להסיע, בשעות לילה, תושבים זרים אשר שהו בישראל ללא היתר כדין, וגרמו ברשלנותם למותו של המנוח וגרמו ברשלנותם לחבלות רבות, קשות ומסכנות חיים. המשיבים לא נמנעו מהסעתם של תושבי שטחים ובהם המחבל לתוך שטחי ישראל והכל בעבור בצע כסף". 

הסכין ששימשה את המחבל בגן יבנה (צילום: דוברות המשטרה)
הסכין ששימשה את המחבל בגן יבנה (צילום: דוברות המשטרה)

לאחר שאבו עצא הוריד את המחבל במתחם, הסיע את האחרים לפתח תקווה, תל אביב ויפו. כאשר האחרון מבין האחרים, שילם סכום של 600 ₪ עבור ההסעה. לנאשמים יוחסו עבירות גרימת מוות ברשלנות, חבלה ברשלנות, הסעת שוהה בלתי חוקי, הסתייעות ברכב לעבור עבירה. ולאלכרישאת יוחסה גם עבירה של נהיגה בזמן פסילה.