הזמר עומר אדם קיים השבוע שני מופעים בפארק הירקון בתל אביב שסחפו קהל רב, אך למרות ההצלחה הגדולה לא כולם היו מרוצים. בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב דחה היום (שישי) עתירה שהגישה הזכיינית של דוכני המזון והשתייה בגני יהושוע, בגין החלטת המשטרה להגביל את מכירת האלכוהול במופע למתחם מוגדר.

מה קרה שם? יעל שלביה נעדרה מהמופע של עומר אדם - וזו הסיבה | פרסום ראשון

העותרים ציינו כי נגרם להם נזק כספי רב מההחלטה, מכיוון שמי שרכש משקה אלכוהולי לא יכול היה להיכנס איתו למתחם ההופעה עצמו. בית המשפט הכיר בנזק שנגרם, אך קיבל את טענת המשטרה כי ההחלטה הכרחית על מנת למנוע מכירת אלכוהול לקטינים ומניעת אירועי סד"צ.

בית המשפט  דחה את העתירה וקובע כי הוא מקבל את החלטת המשטרה ושיקוליה באשר לצורך למנוע זליגה של אלכוהול לקטינים בפרט על רקע המצב הבטחוני ובשים לב לאפשרות של פינוי מהיר של קהל והצורך למנוע אסון מפינוי שכזה. ביהמש אומר שלמשטרה הכלים והניסיון להעריך החלטות בעיקר אלה שנוגעות בשלום הציבור, ולכן ביהמש אינו שם את  שיקול דעתו במקום שיקול דעתו של המפקד.

תגובת עו״ד אילן בומבך, המייצג את הזכיינית של גני יהושע: "כפי שנחשף היום בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי, למשטרה אין  הסבר הגיוני למדיניות הקיצונית שהיא נוקטת, שאינה מאפשרת מכירת אלכוהול במהלך הופעותיו של עומר אדם. מדובר בנזק כלכלי כבד ביותר אשר נגרם לזכיין ללא כל הצדקה עניינית. טיעוני המשטרה אשר הוצגו לראשונה בדיון שהתנהל היום אינם משכנעים וחשודים כנגועים בהפליה, בחוסר סבירות קיצוני ושרירותיות. זאת בהינתן שאיסורים דומים לא הושתו מעולם על אירועים בסדרי גודל דומים ואף גדולים יותר בפארק הירקון, בהיכל מנורה או בכל מקום אחר, כגון באיצטדיוני כדורגל וכד׳  בשלל המקומות האלה ניתן להקפיד על מכירת אלכוהול לבגירים בלבד באמצעות אמצעים שפגיעתם פחותה. אנו מכינים ערעור דחוף לעליון".