עו"ד נתי רום מארגון חוננו הגיש היום (שני) לבית משפט השלום בבאר שבע תביעה בסך 75,000 ש"ח כנגד שוטרים ממשטרת נתיבות אשר עצרו אותו, לטענתו בניגוד לחוק, כאשר הגיע לתחנת המשטרה להעניק ייעוץ משפטי למוחים ממחאת כרם שלום אשר הובאו לתחנה. רום נעצר לאחר שדרש לתת לעצורים את מלוא זכויותיהם. במהלך מעצרו אף הוכנס רום לתא עצורים.

אם לאיראן יהיה נשק גרעיני - היירוט של מתקפה כזו יהיה משימה אחרת לגמרי
לשכת נתניהו וצה"ל רומזים: כך תיראה התגובה לתקיפה של איראן, הקבינט מתכנס

בכתב התביעה מתאר עו"ד מנשה יאדו, המייצג את עו"ד רום, כיצד נעצר רום לאחר שביקש לסייע ללקוחות אותם ייצג: "התובע, עו"ד במקצועו, עוסק רבות, הן באופן עצמאי, והן במסגרת ארגון חוננו במתן ייעוץ משפטי לעצורים. בתאריך 5.3.24 במהלך המחאות שהתקיימו במעבר כרם שלום כנגד הכנסת ציוד לאויב העזתי בשעת מלחמה נעצרו למשטרת נתיבות כשבעה קטינים. התובע נקרא מטעם ארגון חוננו ליתן לעצורים ייעוץ בתחנה. התובע תיאם מראש עם קצינה את הגעתו לתחנה, אך כשהגיע לתחנה לא הכירו היומנאים את התיאום האמור והתובע נאלץ להמתין שעה שלימה לפגישה עם העצורים".

על פי כתב התביעה, בעוד רום ממתין, הוא "ראה כי אחת העצורות, קטינה כבת 16 ,יצאה בליווי שוטר לשירותים, התובע ניגש אל הקטינה ואמר לה שתמתין עד לפגישה עימו ועד אז לא תמסור גרסה ולא תדבר עם השוטרים. בתגובה לדבריו האמורים יצא השוטר שליווה את העצורה על התובע בצעקות, "תסתום את הפה" וצעקות דומות, ודרש ממנו לצאת מהתחנה. התובע ניסה להוריד את הלהבות ודרש מהשוטרים שלא לצעוק, אך בלא הועיל".

עוד נכתב כי "על מנת למנוע הסלמה יצא התובע מהתחנה. אולם דעתם של השוטרים לא נתקררה גם לאחר שיצא התובע מהתחנה ולאחר רגעים מספר יצאו הם אחריו ודרשו ממנו לצאת גם מחצר התחנה אל הרחוב. השוטרים הודיעו לתובע כי באם לא יצא מהתחנה יעוכב, וכשביקש הוא לדעת על מה יעוכב נמסר לו כי על אי ציות לשוטר".

בהמשך מתואר כי "השוטרים עזבו את התובע, ולאחר שהוצא מהתחנה הושב הוא אליה, והפעם בסטטוס הבלתי חוקי שהודבק לו כמעוכב. עם כניסתו של התובע לתחנה דרשו ממנו השוטרים למסור להם את הטלפון. התובע שאל על שום מה הוא נדרש לתת לשוטרים את הטלפון והשוטרים השיבו משום שהתובע מעוכב. התובע הבהיר כי אין סמכות ליטול טלפון ממעוכב, ובתגובה אמרו השוטרים לתובע כי יעצרו אותו, וכך עשו".

עו"ד יאדו מציין בכתב התביעה כי מלבד המעצר בניגוד לחוק כלאו השוטרים את עו"ד רום בתא מעצר ואף ערכו לו חיפוש בו נטלו כסף שהיה ברשותו.

עו"ד יאדו מסר למעריב: "הסנגור משמש חיץ בפני פגיעה בלתי חוקית מצד שוטרים בזכויותיהם של עצורים. לשם כך מקנה לו הדין מעמד מיוחד וסמכויות מיוחדות. שוטרי משטרת נתיבות פגעו בצורה בלתי מוצדקת ובלתי מידתית בעו"ד נתי רום בזמן ששימש כסנגור של עצורים בתחנה. על המשטרה לתת על כך את הדעת ואת הדין".

ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך מחאה שהתקיימה במעבר כרם שלום, ולאחר שעוכבו מספר מפגינים לחקירה בתחנת נתיבות, עורך דין המייצג את המפגינים לא נענה להנחיות השוטרים בתחנה, ניסה להיכנס לחדר מעוכבים תוך שהוא מפריע לשוטרים לבצע את תפקידם ובהמשך אף איים על קצין משטרה. לאחר שסירב והתנגד לעיכוב, נעצר לחקירה שבסיומה שוחרר בתנאים".