המשטרה פענחה את רצח אודיה גבאי, אם לחמישה ילדים שנורתה למוות לפני כחמישה שבועות מחוץ למועדון הגולדן בחיפה.

בבית משפט השלום בחיפה הוגשה היום הצהרת תובע כנגד עבדל ראזק אכרם עבדל קאדר, בן 26 מטייבה החתומה על ידי הפרקליטות בדבר כוונתה להגיש עד ליום חמישי את כתב האישום החמור שייחס לעבדל קאדר עבירות של רצח  ועבירות נלוות.

עבדל קאדר, נעצר על ידי שוטרי מרחב כרמל שעות אחדות לאחר הרצח ולמרות שהוא לא משתף פעולה עם החוקרים ושומר על זכות השתיקה, הצליח צוות החקירה המיוחד (צח"מ) בראשותו של רפ"ק נמרוד בן דור, לאסוף ראיות וממצאים לרבות פורנזיים הסוגרים על החשוד וקושרים אותו בעצימות גבוהה לביצוע הרצח.

במשטרה ממשיכים לנהל בימים  אלו מצוד אחר חשוד נוסף שהיה מעורב באירוע ואף נהג ברכב שהוביל את החשוד לזירה והוא נמלט מהמקום ובימים אלו עדיין נמצא בבריחה.

רצח אודיה גבאי, בת ה – 34 גרושה ואם לחמישה ילדים שהגדולה היא בת 14 והקטן בן 5 , בשבת לפנות בוקר זעזע את המדינה כולה וכמובן גם את חוקרי הצח" שככל שהעמיקו בחקירה לא מצאו הסבר מניח את הדעת , מדוע שילמה בחייה על סכסוך שהיא לא התה קשורה אליו, ולמרבה הצער המסקנה שעולה , כך לפי המשטרה שהיא "הייתה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון". 

חשוב לציין מפי רפ"ק בן דור, כי החשוד ברצח נקלע ככל הנראה לסכסוך מחוץ למועדון עם אחרים, ובשלב מסויי התפתחה קטטה מחוץ למועדון. שוטרים מתחנת חיפה הוזעקו לזירת האירוע , אולם, למרבה הצער , הם לא איתרו דבר, ולא פגשו במעורבים. "כשהשוטרים הגיעו למקום הוא היה נקי, איש מהמתקוטטים לא נשאר באזור ולכן הם החלו לאסוף אינדיקציה ועזבו את הזירה".

ואז התחולל הרצח המזוויע?
"דקות אחדות לאחר שהשוטרים עזבו את הזירה החשוד עבדל קאדר, חזר למקום ברכב כשהוא חמוש באקדח ופתח בירי לעבר המועדון . גבאי שהגיעה כאמור עם בן זוגה היתה בחוץ והיא נפגעה מהירי ונפצעה באורח אנוש. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותה בבית החולים רמב"ם בחיפה" אומר רפ"ק בן דור ומוסיף. " פתחנו בחקירה בתחילה ללא שבב מידע כמעט אולם בתוך פרק זמן קצר הצלחנו לאסוף ממצאים ואינדיקציה לפרטי האירוע , כך גם ששעות אחדות לאחר מכן כבר הגענו אל החשוד המרכזי וביצענו את מעצרו. נכון להיום הוא שוהה למעלה מ – 40 יום במעצר באישור בית המשפט עת מעצרו הוארך מעת לעת והיום אנחנו עומדים לפני הגשת כתב אישום".

מה ההסבר שלו למעשה?
"החשוד לא משתף פעולה ולא מגיב לטענות נגדו. הוא שומר על זכות השתיקה אבל הראיות מבוססות דיין".

החשוד לא הגיע לבד, מה קורה עם החשוד השני שמעורב ככל הנראה באירוע הרצח ולפחות בסיוע לחשוד בעת הבריחה?
"כמו שאתה מציין החשוד השני נמצא בבריחה, זהותו ידועה לנו ואנו מנהלים מצוד אחריו במטרה לבצע את מעצרו . רק לאחר מכן נטיח בפניו את הראיות שבידנו".

נמצ"מ אלי מגן, מפקד מרחב כרמל מצליח בשבוע האחרון שלו במשטרה לרשום פענוח נוסף בתיק רצח שעורר סערה רחבה. מדובר בקורבן שהותירה אחריה חמישה ילדים קטנים וכל חטאה היה שיצאה לבלות כביכול באותו מועדון. 

"ביצענו מעצרים נוספים והם שוחררו כך שהגענו למסקנה חד משמעית ברורה ומתבקשת שהחשוד שבידנו הוא שביצע את הירי ורצח את גבאי. 

נצ"מ מגן מפרט.. " מדובר ברצח שאירע ב 9 במרץ סמוך לשעה 05.00 לפנות בוקר אירוע ירי במועדון הגולדן בחיפה מהירי נפגעה אודיה גבאי, בת 34 גרושה ואם לחמישה. אנחנו מגיעים לזירה יחד עם מפקד המחוז ניצב דני לוי ומקיימים הערכת מצב במקום. את החקירה הטלתי על צח"מ בראשותו של רפ"ק בן דור. כבר בשעות הצהריים אנחנו עולה על מוביל בחקירה ונעצר חשוד בן 26 מטייבה שמתגורר באחרונה בחיפה. ממשיכים 40 יום בחקירה, נעצרים מעורבים נוספים ואנחנו מצליחים לסגור על החשוד המרכזי".

המניע לרצח והנסיבות?
"הרקע פלילי המניע כך עולה מהחקירה הוא  סכסוך שהיה במועדון, ובעקבות אותו סכסוך החשוד עצמו יצא מהזירה וחזר למקום עצמו כשהוא חמוש ומבצע ירי לעבר המועדון שהיה באותה שעה מלא באנשים . החשוד מזהה את הנוכחים ולא מהסס לבצע את הירי. גבאי, בילתה במקום עם מכר שלה והיא נפצעה באורח קשה ביותר ובהמשך נקבע מותה.

"סיפור עצוב מאד , והמשטרה תגיב בצורה אינטנסיבית ואגרסיבית, לכל אירוע של אלימות במקומות הומי אדם לרבות מועדונים. מדובר בבחורה שעל לא עוול בכפה שילמה מחיר חיים".

רפ"ק בן דור מסכם. "תיק שיש בו עניין של משילות וריבונות וידענו שאנחנו הולכים איתו בכל הכוח והגענו לכדי כתב אישום".