הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

נ' ובן זוגה, מאזור המרכז, היו מאושרים ביותר במהלך הריונם הראשון, וציפו בכיליון עיניים להגיע כבר לחדר הלידה ולפגוש את תינוקם, לראשונה. במהלך מעקב ההריון בפני רופאת הנשים במסגרת קופת חולים, כל הבדיקות של נ' היו תקינות, כך שלמרות שזו הייתה לידתה הראשונה ושהיא הייתה רק בת 20 במועד הלידה, היא הייתה רגועה, וחיכתה להגיע כבר לחדר הלידה בבית החולים הסמוך לביתה בו היא תכננה ללדת.

כשנ' הייתה בשבוע 40 להריונה היא החלה להרגיש צירים ואף הייתה לה ירידת מים בבית, ולכן היא ובעלה מיד נסעו לבית חולים במרכז הארץ, שם נ' נבדקה ע"י צוות אחיות ורופא בקבלה במיון יולדות, אשר הבהירו לה שהיא בהחלט עשויה תוך זמן קצר להתקדם ללידה פעילה, ולכן העבירו אותה בהסכמתה לחדר לידה בבית החולים לצורך קידום לידה.

בימים אלה הוגש ע"י עורך דין אלי מאור, מומחה לענייני רשלנות רפואית, כתב תביעה מפורט נגד בי"ח במרכז הארץ בסכום של למעלה מ- 4 מיליון ש"ח וזאת לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד. מכתב התביעה עולה שעילתו המשפטית הינה תביעת רשלנות רפואית בחדר לידה וזאת נגד אותו בית החולים בו נ' הייתה אמורה ללדת בשלווה ובנחת.

עורך דין אלי מאור (צילום: מיכל קושרוב)
עורך דין אלי מאור (צילום: מיכל קושרוב)

לכתב התביעה צורפו שלוש חוות דעת רפואית שנכתבו ע"י שלושה מומחים רפואיים בכירים. חוות דעת רפואית אחת הינה בתחום המיילדות והגינקולוגיה, השנייה בתחום הכירורגיה והשלישית בתחום הפסיכיאטרי. סה"כ עולה מחוות הדעת הרפואיות שהוגשו לבית המשפט, שבשל רשלנות בלידה נגרמה לנ' נכות רפואית קבועה של למעלה מ-75%!!!

במסגרת כתב התביעה מפורטת כל השתלשלות העניינים בבית החולים, שנמשכה למעלה מ- 24 שעות, החל מרגע הגעתה של נ' לבית החולים ומהלך כל שלבי הלידה עד חילוץ היילוד, וכן מפורטות עילות הרשלנות ו/או המחדל המיוחסות לצוות בית החולים ובעיקר למיילדת שע"פ הנטען, לא הייתה ליד היולדת בזמנים הקריטיים ללידה, מה שגרם לנ' לנזק גוף משמעותי הן בתחום הפיזי והן בתחום הנפשי. בשל נזקי הגוף שנגרמו לנ' היא נאלצה לעבור עוד במהלך אשפוזה בבית החולים לאחר הלידה, ניתוח מורכב ביותר בהרדמה כללית, ועד למועד הגשת כתב התביעה, סובלת ע"פ הנטען, ממגוון ליקויים פיזיים ונפשיים המגבילים אותה ביותר בתפקודיה במהלך היום יום.

יש לציין שכתב הגנה מטעם בית החולים, טרם הוגש לתיק בית המשפט.

בעקבות תביעה זו, אנו פנינו לעורך דין אלי מאור המייצג באופן אישי תביעה זו, במספר שאלות הנוגעות לנושא זה וע"מ שניתן יהיה להבין טוב יותר, מתי ישנה עילת תביעת רשלנות רפואית בהריון ולידה, ומתי אכן ניתן להגיש תביעת פיצויים בסכומים שכאלה, וכדלקמן:

אם חו"ח אנו חושדים שנגרמה לנו רשלנות בלידה, מה עלינו לעשות?
עו"ד מאור: הדבר הראשון הוא להוציא העתק מכל התיקים הרפואיים המלאים הן של היולדת והן של היילוד מבית החולים, ולגשת במהרה לפגישת יעוץ ראשונית עם עורך דין המומחה להגשת תביעות רשלנות רפואית בהריון או רשלנות רפואית בלידה. יש להבהיר כי מדובר בשני תיקים רפואיים שונים האחד על שם האמא והשני על שם התינוק, וישנה חשיבות עליונה להוציא העתקים של שניהם.

ממה כי חשוב להיזהר במקרים של רשלנות רפואית בהריון ולידה?
עו"ד מאור: הדבר שהכי חשוב להיזהר ממנו הוא התיישנות התביעה, וזאת בהתאם לחוק ההתיישנות החל על כלל התביעות האזרחיות במדינת ישראל וכמו גם על תביעות בתחום דיני רשלנות רפואית. 

במדינת ישראל מבחינה משפטית רק הגשת כתב תביעה פיזית לבית המשפט, עוצר את מרוץ ההתיישנות! בהקשר זה חשוב להדגיש כי תביעות בתחום אלה בד"כ נדרש להן זמן ממושך להכינם בטרם הגשת כתב התביעה לבית המשפט, ולעיתים יש צורך בהגשת למעלה מחוות דעת רפואית אחת בגין עילת תביעה אחת, ועל כן אני ממליץ בחם לפנות בהקדם לייעוץ משפטי בעניין על מנת שתדעו היטב את זכויותיכם המשפטיות והכספיות בנושא.

איזה עורך דין מומלץ לשכור בתביעות שכאלה?
עו"ד מאור: מומלץ ביותר לשכור עורך דין מומחה לתביעות רשלנות רפואית בלידה, שזהו עיסוקו העיקרי אם לא הבלעדי, בעל ניסיון, מוניטין רב והמלצות של לקוחות רבים שיוצגו על ידו בעבר. ניסיון ייחודי של ייצוג בתי חולים בעבר, הינו ניסיון קריטי וחשוב בתחום זה, העשוי לסייע ללקוח לנווט את תביעתו גם בהתאם לנקודת הראות של חברת הביטוח של בית החולים, וכמו גם לדעת ממה יש להיזהר ומהם שלבי התביעה המקובלים. 

בעניין זה חשובה גם הסוגייה של ייצוג משפטי אישי אל מול ייצוג משפטי קולקטיבי. ישנם משרדי עורכי דין בהם הייצוג המשפטי מתבצע על ידי אותו עורך דין אליו פניתם בתחילת הדרך ולאורך כל שלבי התביעה ועד לקבלת הפיצויים בסופו של יום, כלומר ייצוג אישי. ואילו ישנם משרדי עורכי דין לרשלנות רפואית בהם הייצוג הינו "קולקטיבי" כלומר של קבוצת עורכי דין המטפלים ביחד כל אחד ע"פ שיקולי המשרד בתביעתכם, ועל כן חשוב לדעת עוד בטרם החתימה על הסכם שכר טרחת עורך דין, איזה ייצוג משפטי מבחינתכם הכי מתאים וטוב לכם, ולברר זאת מול עורך הדין איתו אתם נפגשים, וכמובן לדאוג להתחייבות על סוג הייצוג המשפטי, לא רק בע"פ אלא גם מפורשות ובכתב.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]    
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר