המאבק של המשטרה כנגד תופעת החזקת הנשקים ואמצעי הלחימה (אמל"ח) בלתי חוקיים בקרב גורמי פשיעה הפך לאחת המשימות החשובות ביותר של המשטרה, שהפנימה שנשקים בידי גורמים עבריינים הם מחוללי הפשיעה המשמעותית הן בחברה הערבית והן בחברה היהודית.

בהקשר לכך, כוח משימה מיוחד של מחוז המרכז במשטרה עצר אתמול שני תושבי רמלה, זאת בעקבות פעילות יזומה שביצעו במהלכה חשפו אקדח טעון, מחסנית ותחמושת שהוסלקו באחד המתחמים שבו שהו השניים בעיר. 

עולה כי שוטרי ובלשי תחנת רמלה יחד עם לוחמי היחידה הטקטית של מג״ב וכלבני מחוז מרכז, ביצעו אמש פעילות מבצעית בשכונת ג׳ואריש ברמלה ובמהלכה בחיפוש בתוך המתחם נחשפו הכוחות לאקדח טעון , מחסנית ותחמושת , מה שהוביל למעצרם של שני תושבי המקום, בשנות ה – 20 לחייהם כחשודים במעשה. 

במטרה מציינים כי הפעילות המבצעית בוצעה למען בטחון תושבי המקום, במסגרת המאבק העיקש וחסר הפשרות של משטרת ישראל נגד שימוש והחזקה לא חוקית באמצעי לחימה בידי גורמים פליליים ואחרים. בכוונת המשטרה להביא את אחד החשודים היום לדיון בבימ"ש בבקשה להאריך את מעצרו, בהתאם לצורכי החקירה.

באירוע אחר בירושלים חשפו שוטרי מחוז ירושלים יחד עם לוחמי מג"ב ובסיוע של הכלב "קירה" בשכונת א' טור שבמזרח העיר, כלי נשק מסוג קרלו כשהוא מוסלק ולצידו מחסנית וביצעו מעצרו של תושב המקום שחשוד בהחזקתו. בעקבות חשיפת כלי הנשק שנתפס על ידי הכוחות, נעצר כאמור החשוד צעיר כבן 25 תושב א' טור על ידי השוטרים, והוא הועבר לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

באירוע נוסף, שישה תושבי לוד נעצרו בחשד להחזקת אמל"ח לאחר שחשפו השוטרים אקדח טעון. שוטרי ובלשי תחנת לוד בסיוע לוחמי מג״ב וכלבני המחוז, בצעו אמש פעילות מבצעית מוגברת בעיר, למען בטחון תושבי המקום, במסגרת המאבק העיקש וחסר הפשרות של משטרת ישראל נגד שימוש והחזקה לא חוקית באמצעי לחימה בידי גורמים פליליים ואחרים. כאמור, השוטרים בצעו חיפוש ממוקד במתחם בשכונת הרכבת בעיר, במסגרתו חשפו אקדח טעון ועצרו לחקירה 5 תושבי המקום.

המאבק כאמור לא מתנהל רק נגד המגזר הערבי שכן בחיפוש שביצעו שוטרי מחוז חוף בדירה בחדרה נחשפו השוטרים לאקדח בקוטר 9 מ"מ ותחמושת שהוחזקו בדירה בניגוד לחוק וכן בחומרים החשודים כסמים מסוג קנאביס במשקל של שני ק"ג. צעיר בן 21 המתגורר במקום נעצר להמשך חקירה ובמשטרה סבורים כי מנעו שימוש בנשק במסגרת סכסוכים בין עבריינים. בהתאם לצרכי החקירה וממצאיה תבקש המשטרה להאריך את מעצרו בבית המשפט.