דאגה בארגוני הנשים מהליך חקיקת חוק הפיקוח האלקטרוני על גברים המועדים לאלימות במשפחה, אשר מתברר כי ההיתכנות ליישומו בפועל לוקה בחסר. במכתב ששלחו שורה של ארגונים לראש הממשלה בנימין נתניהו, הם מבקשים את התערבותו בהליך החקיקה, שללא התערבות יהפוך לאות מתה, לדבריהם.

"אנו פונות אליך בבקשה דחופה לפעול למציאת פתרון לאלתר לסוגיית מודל ההפעלה, שמאיימת על היכולת להפעיל את החוק. קיים חשש משמעותי כי הצעת החוק שבנדון תעבור באופן חלקי שלא יאפשר את יישומה בעתיד הנראה לעין".

בארגונים מציינים כי במהלך הדיונים בוועדה לביטחון לאומי בכנסת בהכנת הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית עולה כי מודל ההפעלה של החוק אינו מוסכם על ידי כל הנוגעים בדבר במשרדי הממשלה, ולפיכך הם לא יאפשרו להתקדם בחקיקת הסעיפים הנוגעים למודל ההפעלה. "משמעות הדבר היא כי כרגע החוק שעומד להיות מחוקק יהיה לא שלם ולא ישים", כותבות לנתניהו ראשות הארגונים נעמת, ויצו, מרכז רקמן, שדולת הנשים ופורום מיכל סלה.

במכתבם מפצירים הארגונים בנתניהו: "כמי שמכיר בחשיבות הנושא נבקשך להיכנס לעומק הדברים בדחיפות ולפעול לפתרון סוגיית מודל ההפעלה עוד השבוע מול השר לביטחון לאומי, כדי לוודא שהעבודה החשובה והארוכה על החוק הזה לא תרד לטמיון".