רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, התייחס בסרטון שפרסם היום (חמישי) ארגון חותם לסעיף הנכד בחוק השבות, ואמר כי "מי שלא יהודי יש לו מקומות אחרים, פה זו מדינת היהודים".

מכוניות הוצתו, חנויות נבזזו: עימותים אלימים ברחבי צרפת | צפו 
"מה שקורה זו שערורייה": אביעד גליקמן בביקורת חריפה על השופטים במשפט נתניהו

"יש כאלה שחושבים שהמדינה צריכה להיות מדינת כל אזרחיה. חוזי המדינה בוודאי לא חשבו ככה, הם רצו מדינה יהודית - מהרצל, דרך מגילת העצמאות בה המילה יהודי מופיעה עשרות פעמים. זאת המטרה וזה גם חוקי. פעם הייתה אפילו החלטה של ייהוד הגליל, היום קצת מגמגמים עם זה, צריך לייהד את המדינה. לכן יחוזקו כל האנשים של ארגון חותם, שפועלים שתהיה מדינה יהודית. מי שלא יהודי, יש בעולם 192 מדינות, יש לו מקום לשבת ברחבות במקומות אחרים, יבחר בכל מקום שהוא רוצה פה זו מדינה יהודית", הסביר הרב אליהו.

עמיטל בראלי, מנכ"ל חותם, מסר: "חוק השבות כיום משמש הפוך לחלוטין למטרה שלמה הוא נחקק, הוא הפך מהגורם המשמר את הרוב היהודי במדינת ישראל, לגורם שפוגע ברוב היהודי. ברמה הדמוגרפית, הרוב היהודי במדינה איבד 10% בעשרות שנים האחרונות כך שכיום הוא עומד רק על 74%. בשנות ה - 50 הוא עמד על 89%. מדיניות ההגירה אותה הוביל ליברמן הייתה לחלק דרכונים ישראליים למהגרים. ליברמן צחק כל הדרך אל הקלפי. השימור של הרוב היהודי הוא גם בסיס לשימור הזהות היהודית, לכן צריך לטפל בהקדם בחוק השבות, כפי שמופיע בהסכמים הקואליציוניים", דברי בראלי.

אנה קיסלנסקי, מנכ"לית התנועה הרפורמית: "הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, ממשיך לקבל את משכורתו מידיי חודש מהציבור כולו, כולל עולים חדשים וחיילי וחיילות נעל"ה. למרות זאת הוא ממשיך להסית ולהדיר ציבורים שלמים מן העם היהודי ולהרחיקם מן היהדות. מצער לראות כי איש ציבור תומך באג'נדה של ארגון "חותם" הקיצוני, תמיכה המעידה כאלף מונים על תפיסתו העמוקה הקיצונית והמדירה את היהדות. הקיצוניות ושנאת החינם שמפיץ הרב, ממש לקראת חודש אב, אינם מפתיעים אותנו, שכן עתירת "המרכז הרפורמי לדת ומדינה" נגדו, לאחר שהסית נגד ציבורים שלמים אחרים והרחיקם מהיהדות, התקבלה ובג". אף הורה להעמיד אותו לדין משמעתי. יתכבד הרב אליהו וינסה להבין כי פנים רבות לה ליהדות וכי יש יותר מדרך אחת להיות יהודי.ה".