פעולות נקם במסגרת תג מחיר: כוחות משטרה ממרחב שומרון וצוותי כיבוי הוזעקו במהלך הלילה (שלישי-רביעי), סמוך לשעה 02.30 לפנות בוקר, לכפר לובה המוביל לבית אריה בעקבות דיווח על אירוע הצתה וונדליזם ככל הנראה על ידי צעירים יהודים זועמים.

עשרות מכוניות ובתים שרופים: כך נראית חווארה לאחר ליל המהומות
"אין מילים להביע את הכאב": אלישע אנטמן והראל מסעוד הובאו למנוחות

עם הגעת הכוחות הוברר כי כחמישה רכבים הוצתו על ידי אלמונים ולמספר בתי עסק נגרם נזק בעקבות ניפוץ חלונות באמצעות יידויי אבנים. 
המשטרה פתחה בחקירה. במשטרה מייחסים את האירוע לגורמים יהודיים כנקמה על הפיגוע הרצחני בעלי.

בתוך כך, משרד החוץ האמריקאי פרסם הצהרה על הפיגוע אמש בעלי: "ארצות הברית מגנה היום את מתקפת הטרור נגד ישראלים ליד עלי בגדה המערבית. אנו מביעים את תנחומינו העמוקים למשפחות ההרוגים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אנו מודאגים גם מהמשך האלימות בישראל ובגדה המערבית בשבועות האחרונים שהרגה ופצעה אזרחים פלסטינים וישראלים. נמשיך לעבוד עם ישראל והרשות הפלסטינית לקידום צעדים למניעת ההסלמה"

כזכור, ארבעה בני אדם נרצחו אמש בפיגוע בתחנת דלק ובמסעדה סמוך ליישוב עלי. צוותי מד"א שהוזעקו למקום, העניקו במקביל טיפול רפואי גם לאדם שנפצע באורח קשה ולשלושה פצועים בינוני וקל ופינו אותם לבתי החולים בירושלים ולבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

מהתחקיר הראשוני עולה כי המחבלים, פעילי חמאס, הגיעו לזירה מהכפר עוריף. הם נכנסו למסעדה ופתחו באש, ממנו נרצחו שלושה בני אדם. עוד עלה כי המחבלים המשיכו במסע הירי גם בתחנת הדלק הסמוכה ורצחו אדם נוסף. במקביל, אחד מעוברי האורח חיסל את אחד המחבלים, בעוד המחבל השני נמלט עם רכב יחד עם הנשק. הימ"מ והשב"כ פתחו במרדף אחריו ובמהלכו אותר הרכב יחד עם הנשק סמוך לכפר טובאס.