פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד משה פרי, בן 52, מראשון לציון לאחר שרצח את רילי פרי, גרושתו, ביום הולדתה.

"תסתכלו לה בעיניים": חברתה של רילי פרי ז"ל בפוסט מאשים ונוקב

מכתב האישום שהגיש עורך הדין דודי ענבר עולה כי משה ורילי התגרשו בשנת 2018 והחל משנת 2021 התגוררו בנפרד, כשרילי התגוררה בראשון לציון עם בנם הבגיר. במשך כמה חודשים לפני מקרה הרצח, משה היה עוקב אחרי רילי כדי לוודא שהיא לא בקשר עם גברים אחרים ולהתקשר אליה, גם בשעות הלילה, לפעמים מטלפונים שונים, ולקלל אותה בגלל שהיא כביכול נפגשת עם גברים אחרים. בנוסף, משה נהג להתחבר למצלמות האבטחה של הבניין בו התגוררה, ללא ידיעתה, כדי שיוכל לעקוב אחריה.

בחודש מאי האחרון, משה השיג מפתח לדירה של רילי, ללא הסכמתה ובאופן שאינו ידוע. ביום הולדתה של רילי, בשעות הבוקר המוקדמות, החליט משה להמית אותה בין היתר כי חשד שהיא מנהלת קשרים עם גברים אחרים וסבר שהיא מונעת ממנו מפגש עם נכדיו וילדיו. אז הגיע משה לדירה של רילי, נכנס באמצעות המפתח שברשותו והשאיר את הדלת פתוחה עם המפתח בפנים. באותו זמן, רילי כבר הייתה ערה ובנה הבגיר ישן בחדרו.

רילי פרי ז''ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
רילי פרי ז''ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

משה ניגש לרילי כשהוא אוחז במברג שהצטייד בו מראש, והחל לדקור אותה באמצעותו 16 פעמים בכל חלקי גופה. בעודה חבולה ומדממת החלה לזעוק ולצרוח, יצאה אל מרפסת הדירה וצעקה: "הצילו, הוא רוצח אותי!" וכשחזרה לתוך הדירה, משה הפיל אותה לרצפת המטבח, והחל לחנוק אותה בחוזקה. בשלב זה, הבן שלהם התעורר, ראה את משה חונק את רילי והחל לבעוט בו כדי למנוע ממנו לבצע את זממו, תוך שהוא צועק לרילי שתתקשר למשטרה.

בזמן בנם אוחז בו, משה צעק לכיוונה של רילי: "זה מה שקורה שלא נותנים לי לראות את הנכדים". רילי קמה, יצאה מהדירה וכעבור מספר מטרים התמוטטה במסדרון חדר המדרגות המוביל לדירה. בנם רץ לכיוונה והחל לבצע בה פעולות החייאה, כשבזמן הזה, משה ניקה את המברג, השליך אותו מתחת לספה שבסלון, הוציא את המפתח שלו מהדלת, זרק אותו בסמוך לרילי ועמד וצפה בבנו מבצע ברילי פעולות החייאה.

כתב האישום מייחס למשה עבירות של רצח בנסיבות מחמירות ופגיעה בפרטיות. בנוסף הוגשה בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.