הרצח המזעזע של רילי כהן פרי, שנרצחה הבוקר ביום הולדתה ה-55 על ידי הגרוש שלה שדקר אותה למוות באכזריות בלתי נתפסת, הוא הרצח ה-14 של אישה על ידי בן משפחה מאז תחילת השנה - מספר כפול בהשוואה לשנה שעברה. 

ביום הולדתה, לעיני הילדים: משה פרי רצח את גרושתו רילי פרי ז"ל בביתה בראשון לציון, מעצרו הוארך

חברתה של רילי ז"ל פרסמה פוסט בפייסבוק בו ביקשה לספר על חברתה ועל המסע שעשתה כדי לשרוד את האלימות של הגרוש שלה, על המאבק והתלונות לרשויות שלא זכו למענה, על תלונה במשטרה שמוסמסה בגלל קשרים של החשוד ברצח במשטרה, לכאורה. 

"תסתכלו לה בעיניים-רילי כהן (פרי) ז״ל", כתבה. "יהי זכרה מבורך ומשמעותי, יהי סיפורה גלגל הצלה עבור הנפגעת הבאה. יהיה מותה תמרור אזהרה עבור אדישות מוסדות המדינה, המשטרה והחברה הישראלית. יהיה זכרה אבן דרך עבור כולנו".

"רילי, אישה אופטימית, חייכנית ומלאת נתינה שזכיתי להדריך וללוות לא מספיק מקרוב. הסיפור של רילי נוגע בכולנו ויש בו הרבה מעבר למה שתראו הערב במהדורת החדשות. זה סיפור על לביאה ששמרה הרבה לעצמה ועדיין במקום העבודה שלה, שהיה לה בית שני, ידעו על מערכת היחסים המסוכנת עם הגרוש שלה וחזו בו מאבד עשתונות ומפזר רסיסי אימה, ללא מעצורים".

"בכתבות אומרים שהוגשה תלונה במשטרה אך המתלוננת סרבה לשתף פעולה - האם חקרתם למה? ירדתם לסוף הפחד והאימה שאפפו אותה? מקורבים מספרים שלרוצח - משה פרי, היו ״קשרים״ במשטרה וכך הסיפור של רילי הוקטן והושתק".

"האם גם במקרים של פיקוח נפש אנחנו מוותרים למדינת הקומבינות והשחיתות שבנינו כאן בציון? ואיפה הרווחה? והיכן תכנית המנע של הממשלה? ועירית ראשל״צ שמתהדרת במרכז סיוע לנפגעות? ומה המקום של כולנו-המנהלים, הקולגות, החברים, התקשורת?

"כולנו אחראים חברים. כולנו צריכים להרכין ראש בפני רילי, להביט לה בעיניים ולהבטיח לה שנלחם על מנת שיהיה כאן מערך סיוע והגנה הולם. רילי היא הנרצחת ה-14 השנה בנסיבות של אלימות במשפחה. בשבילה זה מאוחר מדי ואף אחד לא הצליח להציל אותה, למרות שכל הכתובות היו על הקירות. זועקות!".

"הבוקר נתבשרנו על הסיפור הנורא ומאז נפשי משוטטת ולא יודעת מרגוע. מזה שנים אני זוכה להתנדב במעונות לנשים נפגעות אלימות ולפגוש מקרוב את העיניים העצובות שלהן ושל הילדים שנקלעו לאש ואני מודה שלא זיהיתי את אותות העצב והסכנה בעיניה של רילי שהחיוך שלה היה משכנע. משכנע מדי.

"חובה עלינו למצוא פתרונות ערניים, יצירתיים ובעיקר מידיים למצב הבלתי נתפס בו חיי אדם נגזלים בתוך הבתים ואין מוצא. הרי למצב הבטחוני ולטילים המושלכים על ראשנו נמצא פתרון טכנולוגי אדיר - בו הושקעו מיליארדים מהקופה הציבורית. היכן כיפת הברזל של המשפחות נפגעות האלימות?

"חברי ממשלה אדישים ורודפי רייטינג, הרי אפילו לדיונים בנושא אתם לא מגיעים. מותה של רילי וחברותיה לגורל הנורא לא יכול להיות לשווא -
חובה עלינו להרים את הטיפול במדורה הזו מדרגה ולדאוג להציל את הקורבן הבא. 

"רילי נרצחה ביום הולדתה ה-55 לעיני בנה שניסה להתערב ונפצע. המשטרה נכנסה לתמונה מאוחר מדי, לנכדים של רילי כבר לא תהיה סבתא. אבל הטרגדיה שלה אינה רק משפחתית, היא חייבת להיות השליחות של כולנו, היא מכרסמת בכל העדות והמגזרים. רילי, סליחה שלא הצלחנו לשמור עליך. מי ייתן ונתעורר".