השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, יתחיל ביום שישי הקרוב את סבב הראיונות עם כלל הניצבים במשטרה. מדובר בראיונות אישיים להיכרות, במטרה להנגיש את החזון שלו לגבי מהותה של המשטרה והביטחון הלאומי, ולשמוע מהם על צרכי המשטרה, החשיבות שלהם ותפקידם. בין היתר, במסגרת הפגישות הללו הוא יבחן גם את מינוי הסמפכ"ל. 

ח"כ מיקי לוי התפרץ להצהרת בן גביר והמפכ"ל: "הפקרתם את אזרחי ישראל"

לתחילת הסבב של המינויים זומנו שישה ניצבים, בהם מפקד מחוז דרום ניצב פרץ עמר, מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון וראש אגף ההדרכה ניצב אבשלום פלד, המקורב ביותר למפכ"ל. 

מלשכת בן גביר נמסר כי בכוונתו של השר לקיים ראיונות אישיים עם כלל הניצבים במשטרה. בהודעה שיצאה מטעמה, הוכחש כי הפגישות הקרובות נועדו להגיע להחלטה בנוגע למינוי הסמפכ"ל הבא: "בניגוד לנטען, אין קשר בין הראיונות הללו, להליך בחירת מועמד לתפקיד הסמפכ"ל".

הרפורמה שהציגו בן גביר והמפכ"ל שבתאי הפכה לשיחת היום בקרב השוטרים, והדעות על התוכנית חלוקות. "כולם מדברים על זה כאן וצוחקים, לא בגלל שלא מאמינים אלא בגלל שנמאס מהבטחות. חלק ניכר מהשוטרים תמכו והצביעו לבן גביר בבחירות. הוא נתן את ההבטחה שלו והציג אתמול את העניין, כך שאם זה יקרה באמת - כוחו בבחירות הבאות יוכפל. אם זה לא יצא לפועל, הוא יהיה עם מנדט אחד" אמרו שוטרים באחד המחוזות הגדולים במשטרה.

"אנחנו סקפטים ואין מה לכעוס עלינו, היינו בסרט הזה כמו שאומרים. שמענו הבטחות, ואם זה יצא לפועל, אנחנו, השוטרים, נוכל להרים את הראש. בסופו של יום, גם שוטר מגיע לקניות בסוף החודש, ואם הוא לא יצטרך לוותר על מוצרים בסיסיים ויוכל להיות יותר פתוח - זה ישפר את הנפש שלו ואת הגאווה העצמית שלו. מכאן יבוא גם השיפור בתפוקות של השוטרים", מסרו.

יחד עם זאת הוסיפו השוטרים כי "צריך להבין שהמשכורת היא אחד הדברים החשובים, אבל לא רק. שיפור בשכר יביא לשינוי שהמשטרה נדרשת לעשות. גיבוי לשוטרים, שהיום לא קיים, וטיפול בקצינים שמתעמרים בשוטרים הם שני פרמטרים חשובים מאד לשיפור רמת השוטר, מעמדו ויכולות הביצוע שלו. אנחנו רוצים לקוות שהשר הנכנס יוביל למקום הזה אז בטוח נראה משטרה טובה יותר".