שיתוף פעולה ראשון מסוגו מתקיים השבוע בין מוזיאון ארצות המקרא בירושלים לעמותת נפשות, במסגרת אירוע של מסע מרגש אל עולם הנפש.

האירוע יתקיים ביום שישי הקרוב ב־11:30 במהלך שבוע "עושים נפשות", שבמסגרתו יוזמן הקהל לסיור מודרך בגלריות המוזיאון בין תרבויות העולם העתיק, ותיבחן השאלה כיצד התמודדו עם כאבי הנפש בעת העתיקה. מיד לאחר הסיור יתקיים מופע שירה "מחול הנפש", פרי עטו של נהיר לבי המלווה במוזיקה מקורית של עופר כהן.  

"עושים נפשות" הוא מיזם חברתי להעלאת המודעות לבריאות הנפש במרחב הציבורי באמצעות אירועי תרבות, אומנות ושיח. נפשות מקיימת מדי שנה את פסטיבל "שבוע עושים נפשות" שבו אקטיביסטים מתחומי האומנות והנפש מייצרים מפגשים במרחב הציבורי התורמים להיכרות של הציבור הרחב עם תחום בריאות הנפש ועם אנשים המתמודדים עם מצוקות נפשיות. במהלך הפסטיבל מתקיימים אירועים רבים ומגוונים, כולם ביוזמת פעילות ופעילים מתנדבים שחוברים לארגוני תרבות וקהילה ויחד מעלים למודעות ציבורית את עולם בריאות הנפש. זאת כדי להפחית את הסטיגמה כלפי אנשים המתמודדים עם מצוקות נפשיות ובני משפחותיהם. האירועים כוללים מופעי מוזיקה, הצגות תיאטרון ומחול, ערבי הקראת שירה ומפגשי שיח, סיפור אישי, תערוכות אומנות וסדנאות חווייתיות.

רוני דילר, ממובילות המיזם: "זו הזדמנות לאנשים המתמודדים עם מצוקות נפשיות לקבל הדהוד היסטורי לתחושותיהם במרחב המוזיאוני". אריאלה רונס־צפריר ממוזיאון ארצות המקרא, מוסיפה: "לאורך כל התקופות בתרבות החומרית ובאומנות השתקפה האפשרות לפתוח את הנפש, לתת לה ביטוי, ואף לאפשר התמודדות עם קשיים ותמורות בחיים".