אליאב בטיטו, כתב החינוך של 'מעריב', שוחח היום (חמישי) עם ענת דוידוב ב-103FM על הפיצוץ במגעים בין משרד האוצר לארגון המורים ועל הסיכוי הגובר ששנת הלימודים הנוכחית לא תיפתח ב-1 לספטמבר. 

לקראת שביתה בתיכונים: פיצוץ במו"מ בין ארגון המורים ומשרד האוצר
ההורים נגד לפיד: "רה"מ אשם בכך ששנת הלימודים לא תיפתח בזמן"

בפתח דבריו סקר את התקדמות המשא ומתן: "כפי שראינו כמעט בכל פעם שדובר על מו"מ בין המורים למשרדי האוצר והחינוך, לרוב ההחלטות מתקבלות בדקה התשעים, כמו שמאפיין את התנהלות המשרדים בתקופה האחרונה".

 הוא הוסיף: "פירסמו במשרד האוצר מסמך חדש שבו הם מפרסמים לציבור מהם השינויים שהם רוצים לעשות במערכת החינוך. הם מדברים על התאמה של 10 ימי חופשה במערכת החינוך, לשנות את לוח החופשות. לקדם מצוינות ולהעניק תקציב של 36 אלף ש"ח לכל בית ספר, להוסיף חוזים אישיים שכל מנהל בית הספר יוכל להעסיק עד 10 אחוזים של מורים בבית הספר שיקבלו חוזה אישי, לשנות את תהליך הפיטורים במטרה לשמור על איכות כוח האדם במערכת, הם רוצים לשנות את מה שקורה היום - קשה לפטר מורים".

"הסעיף החמישי זה הארכת התקופה לקבלת קביעות, היום צריך שנתיים, הם רוצים 5 שנים כדי לעודד אנשים להישאר קצת יותר במערכת. והסעיף התאחרון זה להעלות את שיעור העסקה המינימלי. היום הבעיה העיקרית במערכת זה שמורים מועסקים 50 אחוזי משרה, 60 אחוזים, 70 אחוזים. 

דרישות המורים by maariv on Scribd

כשנשאל מה הפערים בין הצדדים הסביר בטיטו: "הפער העיקרי של האוצר הוא 'אנחנו רוצים להוסיף לכלל המורים אבל לתת דגש על הצעירים כדי לעודד הצטרפות', ובהסתדרות המורים רוצים לדאוג בעיקר לוותיקים, או בצורה שווה לכלל המורים ולא לעשות את ההפרדה הזו כמו שרוצים באוצר".

לסיכום העריך מה הסיכוי שתפתח השנה: "זו שאלה טובה, כרגע הדברים לא מתקדמים בצורה חיובית גם בהסתדרות המורים וגם בארגון המורים מתחילים להשמיע קולות של שנת לימודים שתפתח באיחור. היום במשרד האוצר פרסמו הודעה נגד רן ארז".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm