הותר לפרסום: פעיל הארגון תזנים תושב שכם נעצר בחשד למעורבות בהוצאת פיגועי ירי באזור קבר יוסף, ובמסגרת חקירתו נחשף כי היה מעורב בפיגוע בשנת 2006 בו נהרג חייל צה״ל אושר דמרי ז״ל.

כאמור, בפעילות משותפת של שירות הבטחון הכללי בשיתוף צה"ל והמשטרה, נחשפה וסוכלה בחודשים האחרונים תשתית של פעילי טרור צבאיים מאזור שכם. במסגרתם נעצר גם עלאם אלראעי, בן 42.

במהלך החקירה בשב״כ עלה כי עלאם כי גוייס על ידי תושב רצועת עזה לביצוע פעילות טרור צבאית באיו"ש, וכי במסגרת האמור - גייס פעילים נוספים כחברי חולייתו למימוש פעילות טרור צבאית נגד מטרות ישראליות, וקיבל לידיו כספי טרור לטובת קידום פעילות זו. עוד עלה כי בחודש אפריל האחרון היה עלאם מעורב באישורם של שני פיגועי ירי במתחם קבר יוסף וגזרת שכם.

עלאם אלראעי (צילום: דוברות שב''כ)
עלאם אלראעי (צילום: דוברות שב''כ)

בתוך כך, במסגרת החקירה נאספו ראיות גם ביחס למעורבותו של עלאם בחוליית תנזים צבאית שביצעה מספר פיגועים כנגד כוחות צה"ל בשכם בין השנים 2005-2007. כתוצאה מכך עלה כי נטל חלק בחוליה אשר היתה אחראית על ביצוע פיגוע מטען כנגד כוח צה"ל שפעל בקסבה בשכם ב-17 ביולי 2006 במהלכו נהרג סמ"ר אושר דמרי ז"ל ונפצעו מספר חיילים נוספים.

עוד עלה בחקירה בשב״כ כי עלאם השתתף, יחד עם נוספים, בעשרות אירועים של ירי לעבר כוחות צה"ל, ובהטמנת מטעני חבלה הניתנים להפעלה מרחוק כנגד כוחות הביטחון, בשילוב ירי לעבר הכוחות לאחר הפעלת המטענים, באופן שהביא לפציעתם של חיילים.

החקירה לוותה מתחילתה ובאופן צמוד על ידי התביעה הצבאית. לאחר בחינת חומר החקירה, תגיש התביעה הצבאית היום כתב אישום חמור נגד עלאם, המייחס לו מספר רב של עבירות ביטחוניות חמורות, ובראשן רצח החייל אושר דמרי ז"ל.