ד"ר ליאור גוטליב, רופא בכיר במרכז הרפואי "העמק" בעפולה, התראיין היום (חמישי) אצל יואב מינץ בתכניתו ב-104.5FM על אירוע האלימות שהתרחש נגד צוות רפואי במרכז שלשום בלילה, במהלכו מלווה של מטופל התפרע במיון בית החולים ותקף רופא ואחות, אשר נזקקו לטיפול רפואי.

ד"ר גוטליב תיאר את האירוע: "הגיעו שני בחורים צעירים, מטופל ומלווה שלו, נכנסו למיון ותקפו את אחת האחיות, טכנאית דם, והיא נפצע בידה. הגיע מאבטח לסייע, והם ניסו לחנוק אותו ביד אחת והמשיכו לחבוט בשניהם. הרופא שהיה שם, בן 65, רופא מצוין, שקט ורגוע שתמיד רוצה לעזור, ניסה לברר מה קרה והתוקף נתן לו מכה בפנים עם המרפק. הרופא נפל על הרצפה, ונחבט בראש עם שני חתכים בראש. לבסוף הגיעה המשטרה הגיעה ועצרה את התוקף. במהלך הלילה, מסיבות לא ברורות החזירו אותו למיון להערכות רפואיות, דבר שאיננו מקובל. מקובל להביאו למקום אחר כדי למנוע את החיכוך. המשטרה צריכה להסביר למה זה קרה".

מינץ ציין כי מהמשטרה רק נמסר שנעצר בחור בן 26 מאיכסאל, בחשד לתקיפת עובד ציבור, וכי מדובר בתופעה חמורה. לשאלה האם זוהי התקיפה השניה בתוך שבוע במרכז הרפואי, ענה גוטליב: "בתחילת השבוע הקודם, היתה תקיפה בחדר מיון. אדון שהיה במעצר, מלווה בשני שוטרים בחדר של הפסיכיאטר, שבר את הריהוט והמחשוב".


בתוך כך, הוסיף מינץ שבתחילת החודש היה עוד ארוע אלים במהלכו אישה תקפה במרכז הרפואי "העמק" מזכירה רפואית, וגוטליב הדגיש ש"אירועים כאלה אינם חדשים, הם מתרחשים כמה פעמים בשבוע! תקיפות מילוליות מתרחשות כמעט כל יום. תקיפות פיזיות היו פחות שכיחות  אבל בזמן האחרון גם זה הפך להיות יותר שכיח".

לשאלה כיצד המשטרה הבטיחה לטפל בתופעה, השיב הרופא ש"זאת מכת מדינה, הייתה לאחרונה רוקחת שהותקפה, ורופא שנדקר".

בכל הנוגע לפעולות מחאה, ענה גוטליב ש"זה נבחן כרגע בהסתדרות הרפואית. הצוותים הרפואיים שלנו יפגינו הבוקר מול משטרת עפולה למשך כשעה וחצי. זה לא יכול להימשך. כל אדם בישראל זכאי לקבל טיפול רפואי ככל שניתן, ואני זכאי לעבוד באופן בטוח כמו כל אדם אחר. הדבר הזה הוא שערוריה מתחילת הסיפור ועד סופו. הענין הזה הוא כלל ארצי ואנחנו לא ייחודיים בעניין הזה".